• mrszat

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

min son är 5 månader nu och har sedan ca 1 månads ålder fått utslag på olika ställen på kroppen och ansiktet. vi har uteslutit komjölksprotein o vi har även pricktestat för det o det visade inget. jag smörjer med kortison o mjukgörande dagligen. men så fort jag trappar ner kortisonet så blossar det upp igen... vad tusan är det? verkar inte vara någon mat allergi iaf

kan dt vara psoriasis?
    vissa bilder jag ser tycker jag det ser ut som det o andra inte.. vi har varit på barnkliniken några gånger o läkarna vet inte heller...

någon som känner igen utslagen el nåt som kan hjäpa oss

• Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns
  • mrszat

Han är världens lugnaste bebis så inga metoder alls här. Hade via sensitive i början utan sköljmedel o nu har jag bytt till neutral... Ingen skillnad.. Dock så tvättar jag hans kläder ihop med våra sedan ett par månader tbx? Kan det vara det?? Tvättar allt i 60.. Inga djur alls i närheten

• mrszat

Han fick mjölkfri ersättning i3 veckor men ingen skillnad.. Jag upprepar.. Inga djur o inga mat allergier då han fick alltinnan han började äta någon fast föda. Bara ersättning som sagt

• mrszat

Altsåjag blir tokig. Nu har han fått typ finnar på hela armarna och axlar/rygg... Jag måste få veta vad tusan det är för fel. Var på akuten igår igen men läkarna vet inget. Om det skulle vara tvättmedlet skulle han fått eksemen i ansiktet då?? För det börjar alltid där!

• mrszat

Han fick althera i3 v utannågon skillnad... Om det varit mjölken så skulle han väl se ut som på bilderna hela tiden??? Med tanke på att han får ca 4-5 flaskor/ dygn..det här med luftburet.. Varför har läkarna inte ens tagit upp det. Jag hade ingen aning.. Ååhh vadfrustrerande. Vet inte om jagnämnt att jag väntar på remiss till hudmottagningen. Hoppas verkligen dem vet. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Alla bollar oss till någon annan. Sjukt jobbigt. Det sånär så skönt är att utslagen inte påverkar honomså mkt. Detverkar bara klia litegrann. Och på pricktestet så gav det utslag på ägg. Men endastpyttelite så läkaren sa attviinte skulle bry oss om det. Kan det vara luftburet ändå? Hur skulle jag kunna prova mig fram här hemma? Den mjölkfria ersättningen vill jag helstinte ge mig på igen. Han vägrade äta på jätte länge när han fick smak på den. Jag smakade själv. Den var riktigt vidrig.. Så det var en jobbig period på 3 veckor vi hade somjag helst inte gör om.. Är blodprov bättre än pricktest el kan det vara så att det heller inte visar, trots allergi. Dem sa ju attvisst kan vi ta blodprov men vad ska vi ta på? Man kan ju inte ta hur många som helst.. Så sa dem men borde inte dem veta vilka allergier som är vanligast?

• mrszat

Jag smörjer med mildison i ansiktet och locoid på kroppen och som mjukgörande smörjer jag Locobase repair flera ggr/dag... Jag kan tycka att han blir värre efter jag badat honom. Säg jag badar honom idag, så imorgon när han vaknar börjar man se i ansiktet på honom. Badar i endast vatten el med lite barnolja i.

• mrszat

Funderade på om servar vattnet i säg men det är ju kommunalt vatten så det kan det väl inte vara?

• mrszat

Vi testade althera i 3 v för att det var det dem sa till oss på BVC.. En fråga bara.. Om det när mjölk han är allergiskmot. Skulle han inte ha dessa utslag hela tiden??? Han dricker ersättning 4-5 ggr/dag.. Har börjat med smakportioner för ett tag sedan. Amningen fungerade inte för oss alls. Gav upp efter 1 månad

Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns