Inlägg från: MxMeNow |Visa alla inlägg
  • MxMeNow

Avgiftsfri skola?!

Jag har flera barn i skolåldern och utflykter och matsäck hör till vardagen. Jag ser det som något positivt och nyttigt att de lämnar klassrummets fyra väggar. Ibland får de mat från skolan men de ska alltid ha matsäck med sig utöver det.

Frukt är knappast dyrt och det handlar jag jämt ändå, detsamna gäller det de har med sig i matsäcken. Allt från kall kyckling till riskakor packas, beroende på vad vi har hemma och vad de vill ha.

Jag kan inte riktigt se problemet

• MxMeNow

Jag packar alltid med extra frukt (ja dagligen) och extra macka eller annan matsäck så mina barn kan dela med dig till de som av olika anledningar inte har.

Och nej, jag är långt ifrån rik. Långtidssjukskriven och min make är låginkomsttagare.

En blå giraff skrev 2014-05-28 18:45:18 följande:
    Ja man tycker ju det. Men vissa föräldrar låter ju barnen gå utan matsäck varje gång. Tycker synd om min sons klasskompis faktiskt. Visst jag förstår också om det är dyrt om man har knapp ekonomi. Men ett äpple i bitar och en smörgås med ost. Har man inte råd med det då borde man vara berättigad till matpengar från soc.

Svar på tråden Avgiftsfri skola?!