Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Avgiftsfri skola?!

Jag har inga skolbarn, men jag tänker mig att skolor har ju väldigt olika mycket resurser sen kommunerna tog över verksamheten. Vissa skolor har ju väldigt dålig ekonomi. Och då kanske de tänker att det är bättre att barnen får med sig vettig matsäck hemifrån än att skolan tar med nån billig skräpkorv och korvbröd bara... eller att de rentav tvingas skippa utflykter helt..?
    Bara en tanke jag fick när jag läste din tråd...
    Men oavsett ekonomi så borde de ju föra en dialog med föräldrar kring saken, kan jag tycka.

• Natulcien
    En blå giraff skrev 2014-05-28 18:45:18 följande:

Ja man tycker ju det. Men vissa föräldrar låter ju barnen gå utan matsäck varje gång. Tycker synd om min sons klasskompis faktiskt. Visst jag förstår också om det är dyrt om man har knapp ekonomi. Men ett äpple i bitar och en smörgås med ost. Har man inte råd med det då borde man vara berättigad till matpengar från soc.
    Men i de fallen som barn saknar matsäck...handlar det verkligen om att de inte har råd..? Är det inte snarare så att de lever i en dysfunktionell familj, så att det där med matsäck helt enkelt glöms/struntas i?
Svar på tråden Avgiftsfri skola?!