Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Vi med BF i slutet av juni

Jag hoppar in! BF 27/6 med första barnet :)
    Jag har sammandragningar och förvärkar ett par gånger om dagen nu och känner ofta en skärande smärta i livmodertappen när bebis håller på att gräva sig länge och längre ner. Igår var jag på mvc och bebis är ruckbar med huvudet neråt. 
    Jag håller också utkik efter slemproppen men vad jag förstått så är det väldigt olika hur den ser ut och det är inte säkert att man ser den alls.
    Känns iallafall skönt att vara så nära nu :)

• mmjansson85
    Fru Gustavsson skrev 2014-05-28 14:33:16 följande:
    Hej, spännande, inte länge kvar för dig heller! 

Ja usch så det kan kännas när bebis borrar sig neråt, som tusen nålar smile2.gif Ja slemmis har jag hört kan se så himla olika ut, det närmsta jag kommit nåt som KAN vara den är en snorig gul kludd (örk.. sorry!!!) som kom ut i måndags, men en jätteliten bit bara isåfall. 

Vad är skillnaden på sammandragning och förvärk? jag blir så förvirrad över dessa benämningar...? 
    Som jag förstått det så är det i princip samma sak (magen blir hård) men en sammandragning gör inte ont även om det kan kännas obehagligt.
    Förvärkar är som sammandragningar med molvärk som inte är regelbundna.
    Riktigt värkar är sammandragningar med molvärk som kommer regelbundet.
  • mmjansson85
    Sofie29 skrev 2014-05-28 18:22:19 följande:
    Jag hoppar oxå in. Jag är beräknad 28/6 med vårt första så allt detta är nytt för mig. Bebisen har varit fixerad i en månad nu och jag har sammandragningar varje dag, men det är väl normal?

Jag får oxå den där tusen nålar känslan i underlivet, första gången va det jätteläskigt, kändes som en hand eller fot var på väg ut! Nu är det inte lika läskigt men ja det är ändå en rätt obehaglig känsla.

Jag väntar också första :) känns både spännande och läskigt! Går ju inte att veta hur det kommer vara att föda och få träffa sin lilla bebis för första gången. Jag kan knappt vänta samtidigt som att jag inte känner mig redo alls..! :p
  • mmjansson85
    Sofie29 skrev 2014-05-30 09:36:07 följande:
    Jo det är jätte spännande och jätte läskigt på samma gång. Jag har inte varit så nervös för själva förlossningen, mest för tiden efteråt, på BB faktiskt. Jag har sån ångest över det faktum att jag kanske måste dela rum med en främling efteråt! Det finns ju familjerum på vårt sjukhus men det är ju ingen garanti att man kan få ett sånt och jag vill verkligen inte dela rum med en främling. Jag har en känsla av att tiden efter förlossningen kommer att vara rätt omtumlande och känslosam, där kommer jag då att vara med en helt ny människa, våran människa som jag aldrig egentligen har träffat förut och bara tanken på att jag då oxå inte kommer att få dela denna tid direkt efteråt med min man utan med nån främling ger mig sån ångest! Usch. Min barnmorska föreslog att jag skulle ringa till förlossningen och be om att få komma på ett besök innan, jag ringde en gång men hon var inte så hjälpsam då utan sa mest att "ja ring du", men det var ju det jag gjorde!

Ska ringa igen nästa vecka och se om jag kan få komma. Det kanske stillar min ångest.

Ja det kan jag förstå, man vill ju lära känna sin lilla bebis utan störningsmoment. Vi har tur dock, på det bb vi har valt får alla eget rum. :)
  • mmjansson85
    Fru Gustavsson skrev 2014-05-30 10:01:40 följande:
    Kul att så många anslutit sig hit! Alltid roligare att följas åt med andra som vet hur trist och krämpigt det är såhär på sluttampen. Man vill ju bara träffa bebis nu liksom  

Vi skulle färdknäppa igår för att möjligen sätta igång iallafall lite sammandragningar eller hjälpa tappen på vägen till att utplånas, men alltså det är inte romantiskt nånstans.. haha!

För oss slutade det med att mannen fick ont i händerna först, sen knäppte det till i höften som om den hoppat ur led... vi låg istället och kved av skratt och smärta så där tog det försöket tvärstopp. 

Tror vi helt enkelt sparar dendär sängtangon till efter vår son är född för att inte helt förstöra vår sinnesbild av sex...*s*

Har druckit hallonte, blev så nyfiken av att många sagt att de fått fler sammandragningar av det, men det har iallafall inte jag märkt av. Däremot är det ju gott, så det är ju bra det. 

Fler som vaknar varje morgon och är lite snopen att inget har satt igång än? Haha, det är ju helt ologiskt, jag vet, för det är ju inte ens nära BF här ännu.. men ändå, så tror jag varje kväll jag går och lägger mig, att det kommer att ske "något" just inatt...  

Hehe samma här, jag letar hela tiden efter tecken på att det börjar närma sig men det känns som att det kommer dröja några veckor till..
  • mmjansson85

Hur går det för er? Nån som har några känningar? :)

Jag har gått på mammaledighet nu och känner mig redan uttråkad! Tkr att bebis kan ta o komma ut snart!!

• mmjansson85

Hur går det för alla här? Någon mer som fortfarande väntar?

• mmjansson85
    Maramina skrev 2014-06-21 08:37:10 följande:
    Jag väntar. BF är den 26:E men det känns ändå som om jag har gått över då dottern hade kommit vid det här laget. Men den här känns som om den tänker stanna länge till.

I förrgår så fick jag värsta städdillet och städade och städade och städade. Det var som all energi som inte funnits under hela graviditeten plötsligt bara var tvungen att komma ut i form av att städa. Så många gånger som man har läst om att andra har drabbats av liknande precis innan förlossning gav mig hopp, men ack nej.

Jag har bf 27e men vill inte vänta så länge.. :( känner mig så deppig nu och allt är så jobbigt. Har varit nära att börja grina många gånger senasten dagarna.
  • mmjansson85
    Fru Gustavsson skrev 2014-06-22 13:40:11 följande:
    Grattis till er dotter! Vår son kom till världen i torsdags kväll med kejsarsnitt. Hemma nu och hög på adrenalin och kärlek, ska skriva förlossningberättelse nu.

Grattis! :)
  • mmjansson85
    Sofie29 skrev 2014-06-27 10:29:25 följande:
    Jag var beräknad imorgon, 28 juni, men den 13 juni vaknade jag av att vattnet gick. Sen 4 timmar senare kom vår lilla dotter! :)

Grattis! :) jag har bf idag men ingen bebis ännu :( slemproppen har börjat lossna dock så jag får trösta mig med att det iallafall händer NÅNTING!
  • mmjansson85

Nu är våran prins äntligen här <3

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

• mmjansson85

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

• mmjansson85

Surfplattan är inte min vän idag...

Så här skulle det stå:

• mmjansson85

Svar på tråden Vi med BF i slutet av juni