Vi med BF i slutet av juni
Tänkte kolla om vi är fler som har bf nu i juni månad och som kanske är intresserade av att följas åt den sista tiden, prata krämpor och tecken och tipsa om lindring i diverse åkommor ?
Vi väntar vår son till 23 juni. Det är mitt andra, min sambos första barn.
Såhär är mitt läge i dag:
Vi har varit på två TUL: enligt det första i vecka 32 låg han på +25%. På det andra som vi gjorde nu i vecka 37 ligger han på +18%.
Min tidigare son vägde 4,8 kg när han kom så jag räknar med stor pojke nu med.
Läkaren har känt på tappen och den är mjuk, nästa måndag ska BM försöka göra hinnsvepning, och sedan en gång till nästkommande måndag för att jag kanske ska få slippa gå över tiden med stort barn.
Jag fick i förrgår stenhårda sammandragningar som kom regelbundet i två timmars tid, som stretade från bak i ryggen. De gjorde inte ont men drog rejält i mig och jag fick dra efter andan varje gång de kom.
Idag började jag först att känna ett enormt tryck nedåt, sedan kom dessa sammandragningar igen, och har nu suttit i i en och en halv timme.
Varje gång jag kissar krafsar jag ivrigt efter slempropp, men inte har jag sett röken av nån sån ännu
Kan mina små symtom betyda att nåt är på G ? Hade aldrig det såhär med stora sonen.
Hur har ni det och vad har ni för krämpor?