Jo det är jätte spännande och jätte läskigt på samma gång. Jag har inte varit så nervös för själva förlossningen, mest för tiden efteråt, på BB faktiskt. Jag har sån ångest över det faktum att jag kanske måste dela rum med en främling efteråt! Det finns ju familjerum på vårt sjukhus men det är ju ingen garanti att man kan få ett sånt och jag vill verkligen inte dela rum med en främling. Jag har en känsla av att tiden efter förlossningen kommer att vara rätt omtumlande och känslosam, där kommer jag då att vara med en helt ny människa, våran människa som jag aldrig egentligen har träffat förut och bara tanken på att jag då oxå inte kommer att få dela denna tid direkt efteråt med min man utan med nån främling ger mig sån ångest! Usch. Min barnmorska föreslog att jag skulle ringa till förlossningen och be om att få komma på ett besök innan, jag ringde en gång men hon var inte så hjälpsam då utan sa mest att "ja ring du", men det var ju det jag gjorde!
Ska ringa igen nästa vecka och se om jag kan få komma. Det kanske stillar min ångest.