• lucifer

Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?

och.... nu igen går det bra. Neocaten tog slut så vi körde bara med enago vällingen en vecka. Och hon blir röd av den :'( vafan är fel??? Tänkte i dom mest långsökta banorna att enago s äppel gröt görs i samma fabrik som vällingen, och att det finns någon smula av gröten i vällingen?? Mycket långsökt, jag vet...

• lucifer

Ska få mer neocate utskrivet nu, men går det att blanda den med något så den blir tjockare??

• lucifer

En fråga... Nu har ju vi tagit bort mjölk och soja ur kosten, och hon har ju blivit bättre men det är något annat som spökar åxå.

Tänk om det inte ens är mjölk utan bara soja plus något annat eller bara mjölk och något annat hon reagerar på. Kan jag prova ge henne lite mjölk och se vad som händer, eller soja? Jag vill ju inte utesluta saker i kosten om det inte behövs :-/

• lucifer

Nytt pricktest gjordes i måndags. . Visade inget. Dom tog även blodprov och idag fick jag svaret. . Det visade inget!!@@@ :'(

Nu tyckte läkaren att vi skulle smyga in mjölk i kosten igen. Fy f#n vad jag blir less.

• lucifer

Ja jag fattar inte vad dom håller på med.

Han menade på att om det nu hade varit mjölk som varit boven i dramat så hade hon vart bra nu efter att vi uteslitit mjölk..

Så då tyckte han att vi skulle prova ge mjölk och om problemen med utslagen fortsatte skulle vi höra av oss om 3!!? månader.

Så börja han prata om att man kan vara känslig för röd/orange frukt o grönsaker (ja det vet jag redan!!!) Men! När hon reagerat pånästan alla vällingar jag givit, då borde väl han fatta att det inte har med nån jävla grönsak o göra! Dagis närmar sig med stor steg och jag kan knappt sova över all ovisshet.

• lucifer

Det vart ett samtal till dietisten och hon tyckte allt lät mycket konstigt. Så nu ska jag skriva matdagbok och se om vi kan få fram något.

• lucifer

Ja vilken djungel...

Började ge lite mjölk i lördags=jätte dålig natt, åla omkring och va ledsen.

Fortsatte med lite mjölk på söndagen= inte ett ljud på hela natten!

Lite mjölk på måndagen=total kaos natt. Skrek o kunde inte sova.

Lite mjölk på tisdagen=inte ett ljud på hela natten. Hur fan ska man veta????

• lucifer

Så skönt att ni fick någon rätsida på det till slut. Har ni gjort nya prover på senare tid som visat på mjölkallergi?

Sen vi började med mjölken har vi fått smörja

ansiktet mkt fler gånger, ganska pruttig på dagarna och sover varannan natt.

Fortsätter det såhär slutar jag med mjök igen. Känns lagom kul att hon börjar på dagis om en månad.....

Svar på tråden Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?