• lucifer

Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?

Känner mig lite dum men vad är baljväxter?? :-P

Känns dom att Neocate n har vart ett underverk, hon är knappt röd på kinderna och sov hela natten utan ett pip till halv 7!!

Annars har hon vaknat 4-5 gånger per natt o vart gasig. Och vaknat vid 5....

Vet inte om det bara är en tillfällighet och om det kan göra så stor skillnad på en dag, men det känns bra!! Väntar bara på en bajs hahaha.

• lucifer

Ja bajset är ju fortfarande löst, dock inte lika illaluktande. Hon fick en burkmat idag som det var vita bönor i, hon vart lite röd på kinderna men försvann rätt fort.

• lucifer

Ja man är ju så insnöad när man läser på burken att det inte ska vara mjölk och soja.

Sen slog det mig när jag märkte att hon vart lite röd. . Läste på burken igen och det var ju som sagt vita bönor i. Men nu vet man ju det o får ta det försiktigt ett tag

• lucifer

Ja jag tyckte det var märkligt att dietisten inte nämde det! Tur att man får hjälp här

Igår kom den första fina bajsen !!! Att man kan bli så glad för en bajs, haha.

• lucifer

Ja ni det är inte lätt det här!

Min lilla dam har vart så bra nu i några dagar, så åkte vi på semester med några bekanta som åxå har barn i 7, 3 och ett års åldern. Plus att vi har en till på 2.5 år.

Och ni vet ju hur det är när man har barn under tre år, det tappas mat på golvet och det kanake bjuds och när man är ett år så äter man ju allt som hittas eller som det bjuds på.. så idag fick hon i sig skogaholm med smör på. Röd om kinderna igen :-/

• lucifer

Ja natten vart ju inte så gullig den heller :-/Känns ju så märkligt att hon ska bli så dålig av "så lite" Det är nog vara att inse att hon är jätte känslig

• lucifer

Kan det ta väldigt lång tid innan bajset blir bra? Magontet och kinderna är så gott som bra men jäkligt lös i magen. Vet inte om det är något mer som hon inte tål alltså... :-/

• lucifer

Det är lite från dag till dag, varierande mellan lagom konsistens och lukt, till helblött och urk lukt. Är det fullkorn i Enagon från 6 månader? Annars kanske man skulle köra på den och ersättning.

• lucifer

Jag tror jag har det!!

Hon åt en Smootie igår med äpple i!

Vart röd på en gång o jätte dålig i magen.

Hon va hos mamma här om dagen och fick rent äpple, röd o jääätte dålig i magen.

Svar på tråden Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?