• Mojz93

Bonusbarn

Mitt ena bonusbarn trycker alltid på att allt är mitt fel och har jag någon bra idee' är den aldrig bra förens hans pappa säger samma sak. Jag orkar inte med att bli hackad på för allt, det kan vara att jag vänder skedarna upp o ner i diskmaskinen eller att jag tycker att det räcker med en godispåse var. Är så trött på det :( hur ska jag nå fram med det till honom om att jag kan göra saker bra och kanske till och med bättre än pappan?

• Svar på tråden Bonusbarn
  • Mojz93

Det är nog så ja men ska jag acceptera att han är i tonåren eller kan jag ställa krav? Sen tycker pappan att det är okej med alkohol men så fort pappan går iväg så testar han ju mig och jag säger nej till mer och då är jag ju elak och han fortsätter dagar senare att påminna om att jag var elak. Hur lyfter man sig upp och ruskar av sig skiten man får ta. Vad gör du för att peppa dig själv?

• Mojz93

Det är nog så ja men ska jag acceptera att han är i tonåren eller kan jag ställa krav? Sen tycker pappan att det är okej med alkohol men så fort pappan går iväg så testar han ju mig och jag säger nej till mer och då är jag ju elak och han fortsätter dagar senare att påminna om att jag var elak. Hur lyfter man sig upp och ruskar av sig skiten man får ta. Vad gör du för att peppa dig själv?

• Mojz93

Nä vi har varit ute själva och haft kul men då testar han ju än fortfarande men jo vi kan ha kul. Jo men han blir ju trött på oss när vi bråkar så de är väl så där.

• Mojz93

Men saken är inte att jag ska ha rätt utan att han hela tiden försöker köra över mig men visst det funkar om jag ska vara en jämlik vän till han men så kan jag inte leva med.

• Mojz93
    BioBonus skrev 2014-05-28 08:31:27 följande:
    Tycker pappan att det är ok med alkohol till en trettonåring, eller vad menar du?

Ja pappan tycker att han kan få smaka då och då. Jag tycker att det är en svår fråga men jag har sagt mina åsikter till pappan.
  • Mojz93

Tack för tips och pepp få ge sonen tid att vänja sig med att jag är här för att stanna. En mysig sak va att han kom hem med en läxa då han skulle skriva om sin familj och skrev om mig som sin andra mamma :). Så ska allt ge de tid och har insätt att de kommer komma fler stunder då vi kommer krocka. Kram på er alla

Svar på tråden Bonusbarn