Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

BF Februari 2015

Hoppar in här jag med, plussade i tisdags och enligt nån sida på nätet har jag bf runt 3/2. Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år nästa vecka så hon kommer vara drygt 2,5 år när bebisen kommer. Förra graviditeten mådde jag jättebra hela tiden och förlossningen var snabb och smidig (3 timmar på förlossningen) så jag hoppas på en repris, än så länge känner jag ingenting så jag har fortfarande svårt att tro på att det är sant...

• KnytetsMamma

Ja, det var skönt. Men jag vet samtidigt att det inte är några garantier att det går snabbt och smidigt även denna gång eller om jag kommer må lika bra denna graviditet.

Snöängeln skrev 2014-05-29 19:12:46 följande:
    Välkommen och vad gärligt att må bra och ha snabb förlossning själv mådde jag med bra men hade en seg och utdragen förlossning, jaja kan gå snabbare denna gång :)
    ~ snopinglan.blogg.se~. <-- en gravidblogg

• KnytetsMamma

Jag är mest nojig över att jag inte har några symtom alls inget ont i brösten, ingen molvärk i.magen, inget illamående....svårt då att tro på att man faktiskt är gravid. Ska ringa kvinnohälsan idag och boka in tid för inskrivning, kub m.m. Spännande och otroligt och ofattbart!!!!

• KnytetsMamma

Man kanske ska vara glad att man inte känner något, det lär ju komma förr eller senare....

lillaskräp skrev 2014-05-30 12:46:41 följande:
    Jag känner samma sak, dvs nästan ingenting. Ytterst lite molvärk, ömma bröst och lite illamående från och till.

• KnytetsMamma

Jag ringde idag , mest pga att vi ska göra kub-test och då ville veta när jag kan lämna blodprov inför ultraljudet. Men också för jag ville vara säker på att få samma barnmorska som vi hade när vi väntade dottern. Så nu är inskrivning och första ultraljudet inbokat, spännande!!!

Blåblomman skrev 2014-05-30 13:52:16 följande:
    Jag har inte heller några symptom förutom molvärk precis som när mensen är på väg.. När ska man ringa och boka tid? Är på 4+3 idag. Känns så tidigt..

• KnytetsMamma

Jag har inte testat sen i tisdags men är ändå orolig och funderar på om jag verkligen är gravid,har inga som helst tecken på att jag skulle vara det....längtar till 21/7 då.jag har ultraljud inbokat, då får vi förhoppningsvis se ett litet hjärta slå och får förhoppningsvis bra siffror på kub, med dottern fick vi 1:11900 så VÄLDIGT bra siffror.

BustersTjej skrev 2014-05-30 19:19:01 följande:
    Jag vågar verkligen inte hoppas än. Nån mer som känner så? Jag har nu gjort 3 tester, alla har varit positiva men alla svaga positiva. Jag tycker ju ändå att det skulle vara lite starkare nu. Man ser alla andras testar som stegrar fint men mina håller sig på en och samma styrka.

• KnytetsMamma

Jag ringde igår och bokade tid hos barnmorskan, främst för att både de och vi ska ha semester och jag inte ville missa möjligheten att göra kub-test. Sen ville jag gärna ha samma barnmorska som sist jag var gravid och då tänkte jag att det är bra att ringa i god tid. Jag är bara i vecka 5 (4+2).

Förhoppningsvis skrev 2014-05-31 20:24:53 följande:
    Har ni bokat in nån tid hos BM ännu?

• KnytetsMamma

Jag har ätit en kur pergotime vid denna graviditet och imorgon bitti har jag telefontid med läkaren som skrivit ut tabletterna till mig. Funderar på att fråga om att få ett vul hos henne innan kub-testet i vecka 12 bara för att få se tidigare att det faktiskt finns något där inne. Har ju inga symptom alls och det oroar mig lite, vill veta så allt är bra där inne. Någon som har erfarenhet av vul tidigt? Vet någon ifall det är skadligt för fostret?

• KnytetsMamma

Jag har inte mycket symptom mer än tröttheten...med en snart 2-årig dotter finns liksom ingen möjlighet till vila under dagen utan får lägga mig kl.21 istället för att sen väckas av dottern innan kl.5 *gääääsp*.

Är orolig att jag inte är gravid eftersom jag inte känner något mer än tröttheten så tog ett test till i morse, tror nog att jag är gravid om man jämför med tisdag förra veckan :)

Tisdag 27/5

Idag måndag 2/6

• KnytetsMamma
    3oyo skrev 2014-06-02 07:44:49 följande:

Mina är exakt lika från tisdag till idag. Idag gjorde jag sista testet! Nu är vi gravida, eller hur?
    Jo, man får nog inse att man är det och sluta testa. Pratade med gyn i morse och bokade in ett vul i början av juli i alla fall, så skönt att slippa vänta ända till vecka 12 innan man får se om det finns något där inne.
Svar på tråden BF Februari 2015