Inlägg från: Förhoppningsvis |Visa alla inlägg
  • Förhoppningsvis

BF Februari 2015

Hej! Jag hoppar in här jag med då min mens är oregelbunden och jag inte riktigt vet när pyret är beräknat. Hoppas det är ok! Men i slutet av januari eller början av februari mest troligt. :)

• Förhoppningsvis
    erudike skrev 2014-05-31 00:04:11 följande:
    Har efter 4,5 årsförsök och ett sent missfall har jag änligen fått ett plus är så saligt lycklig finns inga ord :)
    Åh så himla fint! Grattis!
  • Förhoppningsvis
    Jenny8686 skrev 2014-05-31 23:34:25 följande:

Nej inte än, har du gjort det? Jag har börjat äta acos vitaminer för gravida.
    Ja, jag tänkte som KnytetsMamma att det snart är semester. Och så är det skönt att ha något att se fram emot, spännande! Längtar!
  • Förhoppningsvis

Ömma bröst, lite morgonillamående och nu har tröttheten slagit till ordentligt. De senaste dagarna har jag ju haft ledigt och kunnat ta en tupplur mitt på dagen, men imorgon är det slit till klockan 17 som gäller. Hur ska man orka?

• Förhoppningsvis
    JJF skrev 2014-06-03 16:52:45 följande:
    BF i februari 2015, om allt går väl :) hur tidigt har ni berättat för när o kära?
    Jag berättade tidigt - igår- för min mamma och min syster. Mycket tårade ögon, fastän det var andra barnet. Trodde inte att reaktionen skulle bli så stark!
  • Förhoppningsvis
    CarolineLisa skrev 2014-06-05 09:42:54 följande:

Varför är det inte bra att jogga?
    Jag sprang ett lopp igår på 5 km, kände inte av något speciellt, jag är dock väldigt tidigt in i min graviditet, v6. Sen förstår jag att man inte orkar då man lätt blir trött och det blir tungt.

Kommer bli mycket ryggövningar för mig då jag haft diskbråck i ca 9 år och opererades för 1,5år sedan så är jätte rädd att ryggen ska ge upp väldigt tidigt. Så måste också leta upp bra träning. Vi kanske kan hjälpa varandra i det :)

Precis som några redan svaret: bäckenuppluckringen. Pratade med min BM igår för första gången och hon rekommenderade mig att inte springa eller jogga - bara promenera. Känns surt!
  • Förhoppningsvis
    femelle skrev 2014-06-09 10:51:07 följande:
    Fråga ang CB Digital. Jag plussade 2 dagar före mens i onsdags och då stod det 1-2 veckor. Idag är min mens tre dagar sen och jag tog ett nytt CB Digital som visade EJ GRAVID. Jag har inte börjat blöda än och då undrar jag om det är så att HCG kan bli så låg att stickan inte plockar upp det trots att jag inge fått MF än?
    Åh jag har hört att ett graviditetstest kan visa negativt fastän en är gravid, men aldrig positivt om en inte är det. Tre dagar är ju relativt tidigt, vissa plusar ju inte förrän ännu senare. Så håller mina tummar!
  • Förhoppningsvis
    sandra8686 skrev 2014-06-11 20:55:27 följande:
    Jag tog mig friheten att skapa en hemlig fb-grupp :) (facebook)
    (Hemlig=Bara medlemmar ser innehållet och inga andra kan heller se att man är medlem)
    Om ni vill vara med: Lägg till mig tillfälligt som vän och skicka ett privat meddelande att du vill bli medlem!
    www.facebook.com/mizilja
    Ja, vad bra! Hinner knappt kolla här, ni skriver ju så mycket. ;)

Angående hugg i äggstocken kände jag också det de första veckorna efter pluset. Nu har det lugnar ner sig. Pratade med min BM om det på hälsosamtalet och hon sa att det var normalt. Om det skulle vara farligt skulle man märka.
  • Förhoppningsvis

Hej hörrni! Tänkte prata lite underliv.

Har irriterad/brännande smärta i underlivet. Fick svamp under förra graviditeten, men då hade jag även klåda.Så är inte helt säker på att det är svamp (ska till bm imorgon för att ta test).

Däremot har jag googlat lite och fått fram att ont i underlivet kan vara ett tecken på missfall. Hade aldrig hört det förut och blir såklart orolig. Nån annan som har hört något om det (tänkte att det kanske inte nått mig förut eftersom det kan vara tabu att prata om snippan)? Egna erfarenheter? Vad för typ av smärta i så fall (stickande/brännande/skärande/osv)?

• Förhoppningsvis
    Snartentrea skrev 2014-07-02 13:20:20 följande:
    Jag har aldrig hört talas om eller varit med om smärta i underlivet före, under eller efter ett mf. Bara sjuk mensvärk :/ Däremot har jag också haft problem med svamp under graviditeter, och då har det börjat på det sätt du beskriver.
    Cheeriee skrev 2014-07-02 15:35:30 följande:
    Jag tror inte att dom menar ont i underlivet på så sätt, när jag fick mitt tidiga missfall hade jag fruktansvärt ont ungefär "över" underlivet. smärtan kändes som mensvärk och strålade ner mot underlivet. Det brände inte och var inte irriterande. Hade även ont i ländryggen och i nedre magen där man brukar ha mensvärk när man har mens. Tror inte du behöver oroa dig för att det är ett tecken på missfall. Det startar nog oftast som blödning eller mensvärk
    Tack för era svar! Nu känns det lite lugnare! Det är så himla jobbigt hur orolig man blir hela tiden. Från att ena sekunden vara lycklig till att nästa typ övertygad om att det inte kommer bli något. När ska oron gå över egentligen, kommer bli tokig.

Svar på tråden BF Februari 2015