• jämt76

Ägglossning varannan vecka

Hej

Jag och min sambo har försökt få barn i ca 1,5 år nu. Jag åt p-piller i ca 12 år innan jag slutade. Ungefär ett år efter att jag slutade med p-piller så tror jag att jag fick min första ägglossning. Tog ett ägglossningstest som visade positivt. Mensen efter den ägglossningen kom med otrolig magvärk och svimningskänslor om jag inte låg ned. Så har det aldrig varit förut under den tid jag ätit p-piller. Nästa månad tror jag inte jag fick någon ägglossning, hade inte heller någon mensvärk vid mens. Månaden därefter hände dock samma sak igen vid mensen, ont och svimfärdig. Har läst att man kan få kraftigare mensvärk efter ägglossning.
    Jag tror alltså att jag har ägglossning varannan månad nu. Någon som varit med om det? Min mens är annars regelbunden, med en cykel på ca 32 dagar.

Börjar bli lite orolig att jag inte kan få barn. Kan man bli gravid om man har ägglossning endast varannan månad?

/Lite orolig och otålig

• Svar på tråden Ägglossning varannan vecka
  • jämt76

Tack så mycket för alla svar! Låter det gå två månader till, ska kolla om jag får äl dessa månader. Annars ska jag kontakta läkare.

• jämt76

Jag kan inte fatta det, men jag har precis testat positivt. Jag är med barn! Vi hade precis bestämt att efter den här mensen så skulle jag kontakta läkare för att jag aldrig blev med barn. Märkte aldrig att jag hade ägglossning heller. Har idag gått ca 4 dagar över tiden och tänkte att jag kan väl göra ett test då. Gjorde ett för 5 dagar sen också, bara för att jag är så otålig, men det var negativt.
    Min kille har inte kommit hem än, så det är bara jag som vet. Kan inte vänta tills han kommer hem så att jag får berätta!

Tack till er alla som svarat på min tråd och hoppas att alla ni som väntat länge på denna dag också ska få sitta där med stickan i handen och skratta och gråta (glädjetårar) om vartannat!

Svar på tråden Ägglossning varannan vecka