Inlägg från: Nicaloll |Visa alla inlägg
  • Nicaloll

Hade du orkat/vågat gå på bröllop 1 vecka innan BF?

Är gravid med barn nr 1 och är bjuden på bröllop en vecka innan BF, vill gärna gå men känner att jag inte vågar OSA Ja, de önskar svar 2 månader innan BF. Bröllopet hålls 12,5 mil ifrån "vårt" BB men det finns också ett litet BB ca 2 mil bort (bra bilväg). Är nu i vecka 27 (26+1) och har än så länge inga problem med foglossning, svåra ryggsmärtor eller smärtsamma förvärkar. Allt i graviditeten har gått som på räls och även om det tär på kroppen så är min upplevelse positiv, jag gör det bästa av situationen helt enkelt.

Lite om bröllopet. Det är ett sommarbröllop, vigsel i kyrka och sen festligt häng i en närliggande park följt av middag i Folkets Hus på den lilla orten. Tydligen kommer det finnas plats att dra sig undan och sträcka ut sig och vila om behovet finns. Detta är alltså inget superformellt bröllop utan en rätt avslappnat tillställning lite "kom som du är". 

Frågar för att jag är nyfiken på hur andra som fått barn skulle gjort, mitt beslut kommer dock inte påverkas nämnvärt eftersom det baseras på just mitt mående.

Så...Du som fått ett eller flera barn. Hade du orkat/vågat gå på den typen av bröllop en vecka innan BF med de förutsättningar som jag beskriver ovan? Solig

• Svar på tråden Hade du orkat/vågat gå på bröllop 1 vecka innan BF?
  • Nicaloll

Jag vill ju gärna gå och jag känner på mig att jag skulle orka, brukar hitta reservkrafter om det behövs ;). Men sen så dyker en röst upp som säger att det vore en dum idé och den baserar sig lite på att ANDRA hintat att det vore oansvarigt typ. Varför jag nu bryr mig om det, graviditeten har gjort mig lite mer känslig och jag tar lättare åt mig av saker trots att jag försöker låta bli. Brudparet känner till att jag är gravid och vill gärna att jag/vi kommer om jag orkar. 

• Nicaloll

Tack för alla svar! Det blir nog bröllop om jag får fortsätta må bra :). Som flera av er skrivit så får jag väl gå och lägga mig om jag blir för trött, de tänkte lägga ut lite madrasser i nåt källarutrymme där barnen kan vila och kolla film. Perfekt tänker jag, haha.

Svar på tråden Hade du orkat/vågat gå på bröllop 1 vecka innan BF?