Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)
Vilka tecken? :)
Vilka tecken? :)
Dagen innan så var mon bebis väldigt lugn, hade inte känt några sparkar alls.. Så var på kontroll å allt såg bra ut.. Å sen är han ute på morgonen efter :)
Nu är våran underbara tös här =) Förlossningen startade ifall med förvärkar dagen innan som avtog. Dagen efter på kvällen kl 19.30 drog det igång igen, förvärkarna eskalerade och vi åkte in 03.20 på förlossningen. 06.45 är hon född! <3
På mig så började värkarna väldigt kraftigt, när det kom en värk så var jag tvungen att stanna upp och luta mig över bordet och andas djupt. Men det är säkert olika.
Såg nu att det var ett par dagar sedan du skrev, hur går det?
Jag kände ingenting. Hade flytningar som bara den så jag åkte in för o kolla upp det o de visade sig vara vattnet som börjat sippa. Skulle bli igångsatt dagen där på pga det, men istället kom värkarna direkt när jag kom hem ( runt 22-23 ) å jag stod över diskbänken och var trodde bara det var sammandragningar. haha!
Men efter att ha ringt o väckt min mamma för o fråga om det verkligen skulle vara sådär så blev de in till förlossningen :)
Dagen innan han kom så hade jag massvis med energi! Kunde inte ens sitta still och alltså verkligen storstädandet hela vår lägenhet, skrubbad väggar/ skåp ja allt, några timmar efter sedan på kvällen började mina första värkar. Men fattade inte att de var på gång. Ca. 02.30 var vi på förlossningen för jag hade haft sjukt ont i magen ett par gånger så sambon blev rädd, samt minskat fosterrörelser... Blev inskriven under natten och hann knappt komma in på rummet innan värkarna startade regelbundet. Allt gick så snabbt tycker jag så hann aldrig inse att han var på väg ut förens ett tag efter att han var ute. :)
Jag va jättehungrig på kvällen o det kändes som att magen hade sjunkit. Lätt tryck neråt när vi gick runt på maxi o plantagen kvällen innan. Sov bättre på natten. Bara uppe o kissade ett par gånger :p var hungrig när jag vaknade så sambon gav mej yoghurt i sängen innan han åkte till jobbet. Kunde inte somna om så gick upp o duschade. Gick o la mej ett par timmar till. Skulle på extra bm besök vid 11 så gick upp vid 9. När jag hade kissat klart så kändes det som ett plopp eller en spark i magen o det kom en stråle rosa vatten. Det va vid 9.15. Fl sa att vi skulle komma på koll vid 16. Vid 9.40 fick jag värkar med ca2 min mellanrum. Sambon kom hem o vi åkte in vid ca halv 12. Var fullt öppen när jag kom in. Bm va helt chockad. Vid 15.12 kom vår lillakille i v. 37+1 :)
Kände ingenting annorlunda dagen innan förlossningen på något av mina två barn. Fick ingen förvarning innan det satte igång
Kände ingenting annorlunda dagen innan förlossningen på något av mina två barn. Fick ingen förvarning innan det satte igång