• fluu

Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)

Jag mådde..... konstigt. Någon annorlunda obestämbar känsla i kroppen. Då fattade jag inte att det hade med förlossningen att göra, men i efterhand insåg jag att det var så.

På måndagen vaknade jag och mådde alltså konstigt. Var hos barnmorskan och sov mig sedan genom hela dagen. På natten mot tisdagen vaknade jag flera gånger och tyckte att jag hade väldigt vattniga flytningar. Till sist tiiiidigt på tisdagsmorgonen tyckte jag att det blev så vattnigt att jag bestämde mig för att sätta mig på en handduk en stund. När jag suttit en timme och inte tyckte att det blev värre så reste jag mig ur soffan och hann ta ett steg ut på golvet innan vattnet gick med dunder och brak.
    Hade inga värkar, men vi åkte in för kontroll och allt såg bra ut. Skulle bli igångsatt på onsdagsmorgonen om inget hände. Vi åkte hem och väntade och framåt lunch började värkarna ordentligt. Vid fem på tisdagseftermiddagen åkte vi in till bb och dottern är född efter två på onsdagsmorgonen.
    Hon kom nästan prick 22 timmar efter att vattnet gick och jag hann ha värkar i ungefär 16 timmar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)