• sanols

Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)

Vilka tecken? :)

• Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)
  • Stårschan

Tja, det gick ju ungefär två dygn innan barnet var ute, så jag gick helt enkelt omkring och hade värkar.

• sanols

Ja men kände du något speciellt dygnet innan, dvs innan du fick värkar? :) Mensvärk, illamående etc?

• Ambrosia

Dagarna innan vattnet gick tyckte jag att magen kändes ovanligt spänd, som om bebisen försökte komma ut genom naveln. Det tog jag dock inte som ett tecken (BF var ju liksom 2 veckor bort) och jag blev väldigt förvånad när vattnet väl gick. Och utöver det var allting som vanligt...

• Malima

Med första barnet kände jag inte att nåt var annorlunda. Fick förvärkar natten innan det drog igång på riktigt,annars kände jag mig som vanligt!

• Stårschan
    sanols skrev 2014-05-26 13:56:40 följande:
    Ja men kände du något speciellt dygnet innan, dvs innan du fick värkar? :) Mensvärk, illamående etc?

Inte vad jag kan minnas. Men jag gick nästan två veckor över tiden, så de sista dagarna hade jag faktiskt börjat misströsta och trodde knappt att det skulle komma ut någon unge överhuvudtaget.
  • Rebba

jag hade sammandragningar i tio dagar innan det satte igång på riktigt, så det var väl det

• Snowgirl

Jag kände inte ett smack. På fredagen var jag till barnmorskan och hämtade blodgrupperingen. När jag kom hem bokade jag klipptid till måndag. På fredag kväll gick vattnet och på lördag morgon var hon född.

• EnEnkelTulipan

Dagen innan kände jag ett tryck nedåt och samma dag jag födde vaknade jag med mensvärk och illamående. Åt frukost och illamåendet gick över, åkte och jobbade men mensvärken gav aldrig med sig och jag kände mig så fjompig om jag skulle gå hem för "lite ont i magen" så tog en alvedon och försökte härda ut. Sen gick vattnet! På jobbet! Hann visserligen in på toaletten när jag kände att jag började läcka... Åtta timmar efter att jag åkte från jobbet hade jag min son på magen... och då hade vi ändå blivit hemskickade efter kontrollen när vattnet gått...

• sanols

Jag har mensvärk nu & tryck nedåt, kan det vara ett tecken på att det är på gång? Är i v 39.

Min karl är 4 h bort på jobb, vill ju inte be honom komma hem så visar det sig att det var falskt alarm. Tack för era svar :)

• mammalovis

Med första barnet var det nog inget särskilt. Värkarna började 1 på natten, 16 är hon född.

Med andra barnet hade jag förvärkar flera nätter innan, så inte brydde jag mig nämnvärt när första förvärken kom. Vid andra gick jag på toa och fick lite blod på papperet, så jag insåg att det var dags att läsa på vad som gällde. Vid nästa förvärk var det som vid en mensblödning, så då insåg jag att det var på g vid 5 på morgonen. 6.21 föddes hon ...

De sista veckorna innan bf vägrade jag låta min sambo jobba 2 timmar bort (det fanns ett val), då det hade inneburit att han skulle missa förlossningen i min värld. Med första var vi inne 3 timmar, med andra hann vi in 11 minuter, så jag är glad att det var nationaldag och bara 1 bil ute. Sambon låg i 120-140 in.

Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)