• Lisasmor

Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)

Hade haft ganska kraftiga sammandragningar kvällstid under ett par dagar, men de gjorde inte ont. Hade inga andra känningar. Vaknade en natt vid 23:30 av en konstig känsla, ställde mig upp och kände att det forsade vatten. Blev otroligt förvånad eftersom jag hade tid för planerat snitt bara två dagar senare och inte hade en tanke på att bebisen skulle kunna komma innan dess, hade inte packat väskan eller nåt!  Förvånad Så jag var helt oförberedd, konstigt nog, efter 9 månaders väntan...! 

• Lisasmor
    Browneyedgirl skrev 2014-09-26 02:24:32 följande:
    Hur blev det, fick du KS ändå? Hur reagerade du i efterhand på att det blev tidigare än planerat?
    Fick första värken i taxin på väg till sjukhuset och sen kom de snabbt ganska tätt, efter nån timme med 1-2 minuter mellan varje. Så då bestämde de sig för att göra KS direkt. Bebisen satt i säte och jag ville inte föda vaginalt. Blev alltså "akut" snitt men i lugn och ro. Nu i efterhand tycker jag att det är kul att bebisen bestämde själv när det var dags att komma ut! Det var också kul att få uppleva att vattnet gick och känna på lite värkar.  Fast när det började göra riktigt ont sa jag till sambon att jag var glad över att inte ha 12 timmar av denna smärta framför mig ; ) Men oj va förvånade mina föräldrar och kompisar blev när jag ringde och sa att bebisen kommit! Alla väntade ju på att jag skulle göra snittet dagen efter! 
Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)