• sanols

Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)

Vilka tecken? :)

• Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)
  • sanols

Ja men kände du något speciellt dygnet innan, dvs innan du fick värkar? :) Mensvärk, illamående etc?

• sanols

Jag har mensvärk nu & tryck nedåt, kan det vara ett tecken på att det är på gång? Är i v 39.

Min karl är 4 h bort på jobb, vill ju inte be honom komma hem så visar det sig att det var falskt alarm. Tack för era svar :)

• sanols

Nu är våran underbara tös här =) Förlossningen startade ifall med förvärkar dagen innan som avtog. Dagen efter på kvällen kl 19.30 drog det igång igen, förvärkarna eskalerade och vi åkte in 03.20 på förlossningen. 06.45 är hon född! <3

• sanols
    Amanda84 skrev 2014-06-14 22:23:28 följande:
    Näpp, inget ännu. Det avtog helt enkelt men får då och då kraftiga sammandragningar. Jag går bara in i vecka 38 nu så jag skall väl inte oroa mig ännu. Skrattande
    Mina sammandragningar/förvärkar började dagen innan och kom då ca med 20-30 minuters mellanrum som avtog.
    Dagen efter när det "drog" igång på riktigt så kom förvärkarna först med ca 15 minuter mellanrum, 10 minuters och senare ner på 5 minuter emellan....då visste jag att det var på gång när de kom allt "tätare" :)
    Men var inte 100% säker ändå. De gjorde inte ont i början, men sen fick jag börjas "andas" igenom dom, men det var hanterbart fram tills vi skulle åka in till förlossningen då kom det ca 3 värkar på 10 minuter som var onda & elaka.

Lycka till när det är dags <3 :)) Du får uppdatera oss sen!
Svar på tråden Hur kände ni er dygnet innan förlossningen startade? :)