när börja ni fixa inför bebisen skulle komma?
Andra barnet på gång, är i v 36. Ska börja packa upp grejer i helgen strax i v 37 då, skruva ihop sängen bland annat, måste köpa en lite byrå att ha lägga kläder i.
För nån vecka sedan började vi små packa en bb väska, men det är långt ifrån klar, bara rena nyfödd kläder än, känns som vi kommer packa en del strax innan vi åker in på förlossningen, som hygienartiklar m.m
Jag har mycket jag vill hinna fixa innan bebisen kommer, sy ett babynest och köpa nya fräscha amnings kläder.
Möblera lite har precis tapetsera om och städa ut liggvagnen och köpa lite prylar m.m.
Jag vill gärna ha kontroll (även om jag litar på min kära sambo fullt ut) jag vill ha iordning de mesta och se till att allt är ordentligt rengjort och ha typ bara att bädda spjälsängen när man kommer hem kvar att göra.
Så man kan bara mysa familjen och ta emot besök av nyfikna nära och kära och njuta av att komma hem från bb, jag vill fokusera på amningen och umgås sonen så han inte känner sig utanför.
Sedan har vi en 3 årig son och hund som jag vill ska klimatiska sig till bebisprylarna så det inte blir för mycket på en gång, tror det räcker med att komma hem med en liten bebis för dem. Vet att våran hund behöver tid iafl för han är lite nojig när man ska möblera och det blir mycket nytt.
Sen tror jag att alla känner helt olika, vissa vill börja tidigt andra vill fixa när bebisen kommit osv. Man ska lite på sin egen känsla så man får som man vill ha det! =)