Inlägg från: lillälva |Visa alla inlägg
  • lillälva

Bästa tipsen för lyckad flygresa, tack!

Hej!

I mitten av juni flyger vi (jag och maken) till Grekland med våra tre barn, 1,5, 4 resp 7 år gamla. Resan beräknas ta drygt fyra timmar. Då vi inte flugit med barnen innan har vi ingen aning om hur detta kommer att fungera. Det blir som det blir - som alltid när barn är med men man kan ju försöka få det så bra som möjligt!

Därför vill jag gärna att ni som flugit med barn i olika åldrar delar med er av era bästa tips - vad som ska finnas i handbagaget och vad som inte ska finnas, om och hur man kan förbereda barnen osv osv.

Vi ska förresten resa med Fritidsresor till Kreta, Atlantica Caldera Beach. Kanske någon som varit där??

• Svar på tråden Bästa tipsen för lyckad flygresa, tack!
  • lillälva

Louise82, vi flyger dit kl 6 på morgonen och hem vid lunchtid...

Februaribebis, tack för tipset!

Några fler som vill dela med sig!?

• lillälva

Vad bra att jag slängde ut frågan här - massa bra tips ju!

Smart m tetror  - ska nog köra på det!

Tuggummi o nässpray verkar vara genomgående, så det får vi inte missa.

De båda äldsta ska ha med sig varsin ipad där det finns en del spel. Ska kolla om det går att lägga över någon film där med!? Borde gå kan man tycka!

Ombyte även t de vuxna hade jag inte tänkt på, men låter helt klart som något att satsa på!

Smart med små presenter. Ungarna älskar det o sen blir det ju något nytt att greja med också... får börja titta lite efter lämpliga grejer redan nu.

Ja, det var många tips som hamnade på packlistan
    Tack allihop!

• lillälva

Paige, tack för dina tips! Bara 10 dagar till avfärd nu och mamman börjar bli liiiiite nervös

Svar på tråden Bästa tipsen för lyckad flygresa, tack!