Inlägg från: Anonym (Jag vill bli mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag vill bli mamma)

längtan efter barn gör mig snart tokig.

Jag och min man har försökt under två års tid. Hans simmare är bra. Jag har ägglossning och regelbunden mens men inget pluss. Han vill så gärna få barn samma med mig. Vi längtar och drömmer.
    Han är i perfekt form fysiskt och jag är överviktigt cirka 30 kilo. Men när vi var på fertilitets koll så sa dom inget om min vikt.

Kan det vara det som stoppar?

• Svar på tråden längtan efter barn gör mig snart tokig.

Tack så jätte mycket för alla svar. Ja kämpar med vikten dagligen men funderar faktiskt på att göra en gastric bypass. Men ja som sagt. Jag hoppas vi får uppleva ett plus :)

Anonym (fd barnlös) skrev 2014-05-23 23:01:33 följande:

Ja det kan vara det som stoppar. Man vet inte så mycket om varför, men man har sett i studier att det inte bara är graviditet och förlossning som blir besvärligare utan det är även svårare att bli gravid och få behålla graviditeterna. Nyligen kom även en studie som visade att syrebrist under förlossningen är mycket vanligare hos kraftigt överviktiga kvinnor än hos normalviktiga.
    Jag antar att du försökt gå ner i vikt tidigare, men det kanske är dags att ta nya tag med det?
    Jag fick diagnosen oförklarligt barnlös, men efter 2 år, två mf och en bortopererad äggledare fick vi vår belöning smile1.gif
    Lycka till, och ge inte upp!

Fan vad härligt! Grattis :)
    Anonym (***) skrev 2014-05-24 08:54:48 följande:
    Hur mycket har du gått ner under dessa två år ni har försökt?
    Ja jag har försökt gått ner sakta 8 kilo. Men vill ju helst gå ner alla 30. Avis på alla som blir gravida på första försöket ;/
    MiaIa90 skrev 2014-05-24 10:01:39 följande:

Det har med hormoner och allt att göra.
    Man kan ha egen äl och så utan att de kan ta sig. 
    Jag har försökt få barn i tre år nu och de sista året har jag tappat 53kg de har dock inte hjälpt mycket. 
    Men bara att köra på. 
    Varje cykel har man ju bara 20%chans på sig att bli gravid på också. 

Jävlar! Hur gick du ner 53 kilo? Gastric eller?
Svar på tråden längtan efter barn gör mig snart tokig.