• Limaliie

längtan efter barn gör mig snart tokig.

Fast det som kan hända vid övervikt är väl att ägglossningen försvinner men om TS har ägglossning borde det inte bero på vikten.

ÄN  DOCK, bör du gå ner i vikt ts för både din skull och eventuellt bebis skull om du blir gravid. IVF antar jag att du inte får göra pga din vikt så det borde ju sporra dig.

Vi försökte i två år, inga fel på oss hittades och vi gjorde ivf och är nu i v 30. Så det går....men somsagt, försök gå ner i vikt för vidare hjälp och för din egen skull.

• Limaliie
    Anonym (.) skrev 2014-05-24 00:35:41 följande:
    Inte bara det. Även livmoderslemhinnan påverkas.
    Ok, det hade jag ingen aning om eller hört talas om. Det enda mina fertilitetsläkare sa att övervikt kan rubba ägglossningen som i sin tur gör det svårt att bli gravid.
  • Limaliie
    Anonym (.) skrev 2014-05-24 00:44:07 följande:
    Jag hittade lite info i läkartidningen, men det verkar egentligen som om det är lite för komplext för att de skall förstå helt hur allt hänger ihop. Det vanligaste är väl rubbad ägglossning, men som sagt, inte ens med normal ägglossning är det säkert att resten fungerar. Livmodern måste ju vilja ta emot ägget också.

Ja det finns nog mycket man inte kan förklara när det kommer till fertilitet. Jag är helt säker på att även om inga "fel" hittades vid utredning är ju något fel hos mest troligt mig. Mannens spermier har man ju sett funkar som de ska även vid befruktning och ivf osv

Däremot är det ju många som inte lyckas på "vanliga" sättet men väl vid ivf, då kan man undra varför.

Mycket man kan fundera över

TS: Lycka till och jag tror det kommer gå bra tillslut! Det är kämpigt men jag lovar, sååå värt det när man väl är gravid!

• Limaliie
    Jayt skrev 2014-05-24 10:50:07 följande:
    Är det ingen som har pratar om ivf då? Om ni ändå har försökt i 2 år och ingen har nämnt något om din vikt. Vad har du för bim?
    Fast med 30 kg övervikt lär hon ligga över gränsen de har för ivf.

Svar på tråden längtan efter barn gör mig snart tokig.