• Penida

övernattning på dagis!!

Ellie skrev 2014-05-21 20:34:30 följande:
    Det låter ju jättekul! Särskilt som barnen ser fram emot det. Vad spännande att få övernatta i en miljö de är vana vid, tillsammans med dagiskompisarna!
    Det händer ju knappast varje vecka. Sannolikt inte mer än 1 gång under alla dagisåren. Då kan jag inte se att det är så jobbigt med allt extra runtomkring. Visst, vanliga aktiviteter kanske inte går att ha som vanligt. Det blir godis 1 vardagskväll under särskilda omständigheter (knappast någon vana eller oerhört skadligt). Det blir lite extra bilåkning fram och tillbaka, samt en kväll på dagis för er. Men vad mycket det kan ge barnet!
    Som sagt, är det knappast mycket tid det handlar om totalt sett på alla år. Fantastiskt att personalen ställer upp på detta.
    Håller med!
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    vampyria2 skrev 2014-05-22 11:12:32 följande:
    Sexotiotalisten: när det gäller att barnet egentligen inte vill så är det faktiskt förälderns ansvar att känna sitt barn och veta vad det är redo för och inte, den stora massan bör inte få stå tillbaka för den enskilde individen, det är så det fungerar i samhället och det är så det bör vara anser jag.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Hade det varit på våra barns förskola hade mina barn lätt fått delta om de ville vilket jag gissar att de hade gjort. De tycker/tyckte (vår dotter går i skolan nu) mycket om sina kompisar på förskolan och pedagogerna och det hade nog varit lite av ett äventyr:) Jag kan tycka att det låter överdrivet att lägga så mycket pengar på godis däremot men det är väl inget tvång? Att äta godis i veckorna vid nåt enstaka tillfälle ser jag däremot inget problem med alls. Vi är nog olika TS och om du ser detta som jätteproblem får du väl helt enkelt hålla ditt barn hemma och förklara varför du inte tycker det passar sig om barnet har frågor.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Flygfotogen skrev 2014-05-22 21:35:18 följande:
    Ja? Barn som går på förskola har sina egna sociala nätverk där. Sociala nätverk som de ofta både vill och behöver lära sig att vårda. De har vänner. Som räknas. De räknas. Fånigt? Inte ett dugg.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Jag har minnen från tidig ålder och när jag gick på dagis som det hette då. Sedan gör man väl inte allt för att barnen ska ha tydliga minnen av det utan också för att de ska ha roligt i detta nu?

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Carolina01 skrev 2014-05-22 23:28:01 följande:
    Nä inte ok enligt mig!
    Vad är inte okej?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Det finns olika barn och olika föräldrar. Förskolan kan omöjligt anpassa sig efter varje enskilt barn och föräldrarnas åsikter när de planerar aktiviteter som dessutom i det här fallet är fullt frivilliga. Om man är av åsikten att det är hur dumt som helst med en övernattning, låt bli? Om man är av åsikten att barn aldrig får äta godis på veckodagar, skippa det? Jag hade aldrig låtit mina principer styra om jag var TS men hon kan välja att göra det och ge barnet en förklaring till varför det får stanna hemma. Andra barn vars föräldrar inte är TS ska givetvis få övernatta.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden övernattning på dagis!!