• nica

BF 5 juni-2014. Fler?

Tack holk

Låter verkligen inte som du haft särskilt bra upplevelser med förlossning eller efter. Hur mår ni nu? Hoppas att du får njuta för fullt med dina små guldklimpar

• nica
    Nathalie1992 skrev 2014-06-11 22:26:10 följande:
    Igår den 10/6 föddes äntligen vår dotter Leia, hon var 49cm lång och vägde 3560g :) önskar er all lycka som har det mest fantastiska framför er :)

Massa Grattis! Börjar bli jobbigt att vänta på bebisen nu, när man ser hur alla får sina små.

Skönt att din förlossningen gått bra men var utdragen. Min förata tog 5 dagar med värk till och från...fattar inte att jag orkade :-P
  • nica
    Snowboard skrev 2014-06-11 22:41:06 följande:
    Hej hej, nä den har inte blivit värre. Den kommer och går i intensitet, men är ändå konstant. Vågade oss på att åka 15 mil på ett studentfirande och det gick ju bra, ingen bebis tittade ut. Det var lite kämpigt i bilen på slutet dock för vet inte vad han höll på med därinne men ont gjorde det i den nedre regionen. Tror att det är galet trångt för honom nu... Kom uuuuut!! Nu börjar jag faktiskt tappa tålamodet :(.

Hur går det hos dig?

Här är det hur lugnt som helst. Hon tryckte ner som fan igår så de kändes som hela underlivet skulle gå sönder...trodde nästan att de skulle bli värre men ikke. Ligger och myse med mmina grabbar nu och de är ju inte helt fel de heller

Förstår att de är jobbigt för dig men de är väl max 7 dagar kvar till du får träffa den lille?
  • nica

Snowboard- förstår att du är trött, gnällig och irriterade nu. Du har ju gått över en vecka och mår inte super. Man får gnälla då på något sätt känns de lite bättre Hoppas de vill komma igång förre måndag för dig.

Jag har bm tid på måndag och får ev. Hinnsvepning då om bebisen inte vill titta ut förre.

Devils- hade bf i måndags men räknade med att gå över. ..även fast man hoppas att bebisen vill komma tidigare. Gick över 12 dagar med förata och 6 dagar med andra så får se hur de blir med denna lilla plutt.

• nica

Devils- slemproppen har gått i omgångar för min del men intalar mig själv att de endå inye kommer hända något. Eller som igår när de tryckte ner något så in i... känns nästan som de inte blir någon bebis:-P de är skönt att passerat bf då vet man att de inte är allt för långt tid kvar...dock är de ju dom längsta dagarna på en graviditet :-/

Jag hoppas ju verkligen inte att du behöver gå enda till juli! Usch känns som du har haft envisa bebisar.

• nica

Snowboard- hinnsvepning har jag tagit upp att jag önskar om jag skulle gå över tiden p.g.a oro att bebisen inte ska få den näring hon behöver. Sist visade sig att min son inte fått tillräckligt med näring. Fick hinnsvepning med andra barnet. ..inte skönt men de satte fart på förlossningen

Jag hoppas de sätter igång för dig snart...när de starta för mig de andra 2 ggr har jag känt 0 symtom på att de var på g. Sen en natt vaknade jag av värkar. Så hoppas ditt vill sätta igång inatt.

Devils- förstår att de var en stor besvikelse när de inte kom igång och kanske känns som övertid nu redan och då måste du kanske ändå vänta rätt länge

Purlan- så skönt att allt gick bra till sist. Hur mår lilla gossen? Hur känns det med 3 barn?

Har inte bestämt mig helt om de blir hbg...hur var din erfarenhet om hbg?

• nica
    Purlan skrev 2014-06-12 23:06:44 följande:
    Nica - vi mår jättebra allihop. Än sover han mest, men brorsorna är otroligt stolta och jag går i nån slags lugnt lyckorus som smittar på barnen (det var tvärt om veckan innan lillebror kom kan jag säga...)

Jag hann beta av en hel del läkare och barnmorskor under mina dagar där eftersom det blev många försök och det finns ju verkligen helt olika personligheter. De var ju inte så närvarande, det var mer in och göra det som skulles och ut igen. Kanske lika överallt. Jag är väl inte heller den som inbjuder till dalt, andra som behöver mer stöd får kanske det.

Jag tycker Hbg funkat bra alla tre gånger, men har ju inger att jämföra med.

Är så avis på dig just nu underbart att få njuta och må bra med dom små. Kan hålla med om att humöret inte är de bästa nu innan bebisen kommit. Blir en del bråk mellan mig och grabbarna när de inte lyssnar. Allt är extra jobbigt nu:-P

Födde pojkarna i hbg men de har ju ändrat där varje gång ^^ så får se
  • nica

Hur går det för er andra? Själv är de väldigt lugnt här. ..hon trycker ner en hel del på kvällarna men annars inget.

• nica

Bf+4 idag. Orkar inte vara så flitig och roa mina grabbar...så just nu sitter dom och kollar wall e och jag slöar i soffan :-P

Dom roar sig själva rätt bra dock när dom inte bråkar.

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?