BF 5 juni-2014. Fler?
Jag städade hemma igår och fick blodtrycksfall och hade jätteont-fick lägga mig och flämta flera gånger.
Nja...är nog mer inget val. Mannen har mycket på jobbet nu och med tanke på att vi flyttar i slutet av juni och det är då hans krafter (och ledighet) verkligen behövs så faller det på min lott. Han kommer inte att vara ledig direkt när bebsien kommit heller om allt går som det ska. Vi bor väldigt tillfälligt i lägenhet nu, är emallan två hus. Flyttade hit i mitten av januari och lämnar i slutet av juni och det är grejer överallt. Vill gärna bringa lite ordning i kaoset innan bebisen kommer så nu ska ALLT som inte behövs sista månaden rensas bort och köras hem till min mamma.
Jag kör så mycket jag orkar, självlklart ska jag ligga på soffan och käka godis med .
Tycker inte att jag haft så mycket tecken med de andra. Några dagar innan det dragit igång på riktigt har jag haft riktigt onda förvärkar på nätterna, men som varit helt borta på dagarna. Igår hade jag regelbundna sammandragningar på kvällen, men absolut inte ont.
De andra gångerna har jag klarat mig jättebra med andning och lustgas, men skulle det dra ut på tiden och vara väldigt smärtsamt så tänker jag inte plåga mig i onödan, men vill inte be om EDA det första jag gör då jag är rädd att de stannar av värkar och man ska behöva hålla på med värkstimulernade för att dra igång det igen.
Man har ju så olika ont. Läste om nån tjejs förlossning igår och hon beskrev hur härligt det var när hon fick EDA:n för då kunde hon vara som vanligt och smårprata mellan värkarna, med bara lustgas var hon som en våt trasa i "pausen". Så där har jag haft det utan EDA, mellan värkarna har jag pratat och tom käkat godis och druckit kaffe väldigt långt fram i förlossningen. Jag HOPPAS verkligen på en repris