Liiz01 skrev 2014-05-23 23:02:36 följande:
Förlåt om jag leder in dig i onödiga tankebanor nu men vad är det du blir nervös för? Vad skulle det innebära om förlossningen inte gick som du förväntat dig?
Det jag är rädd för är att jag ska uppleva förlossningen som ett trauma, ett övergrepp. Det är nog mest krystfasen jag oroar mig för.
Ingen fara. Det skulle väl inte innebära så mycket mer än att jag får tänka om Krystfasen överrumplade mig första gången. Jag var inte alls beredd på den tryckande känslan och jag blev vääääldigt rädd för att spricka. Det var nog det enda jag tjatade om tror jag. Andra gången visste man vad som väntade så då var jag betydligt mer med i händelserna när det kommit så långt.
hellokitty skrev 2014-05-25 20:33:17 följande:
Hej!
jag har visserligen BF redan nu på fredag, 30 maj, men eftersom jag gått över varenda gång hittills och fått mina barn på bf+15, +15 och nu senast på +11 så räknar jag med att även fyran kommer tidigast en vecka över tiden, vilket skulle innebära 6 juni. Med andra ord kanske jag kan hoppa in här? trevligt med sällskap sista tiden!
Du är så välkommen
Jag har gått över nästan en vecka de andra gångerna, men idag sitter jag med ganska regelbunda (icke-onda) sammandragningar. Vet ju att det kan hålla på läääänge, men börjar ändå tro att denna bebis vill komma lite tidigare än syskonen. Det vore helt olämpligt för jag måste verkligen hinna städa och börja flyttpacka innan