• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Purlan

Nej, jag tror det knappast eftersom jag enligt mina egna beräkningar har BF just 9 juni. Så med mitt facit så blir det kring den 14:e har du gått över mycket?

Har också två killar sen innan

• Purlan

Nej, vi har inte kollat denna gången heller. Ska bli spännande att se

Det blir Helsingborg här ja, bor du också här nere?

• Purlan

nica - nja. Magen är annorlunda den här gången, men jag tror nog ändå på kille. Vi får bara killar i släkten just nu

Då får vi se om vi ses i Hbg då

birdland och Knoddas - spännande med nr 1

• Purlan

nica - vi gjorde dessutom moderkaksprov denna gången och har ett telefonnummer och ett papper med en kod hemma dit vi kan ringa för att få reda på könet

Japp, går hos Crispa. Har gått hos Maud på Najaden de andra gångerna och valde att hänga med när hon flyttade till Crispa.

Knoddas - Mina graviditeter har varit väldigt problemfria, i alla fall vad gäller mitt mående. Mycket hungersug och trötthet i början och den här gången har jag haft ont i  höfterna om jag legat på natten så att jag fått hålla mig i väggarna på väg tll mina nattliga toabesök, men det håller bara i sig en minut typ.

Nr 1 vägde 3770 när han kom, då fick jag gå på ett TUL för att SF-kurvan legat still men han var ju högst normal
    Nr 2 vägde 4410 (!) när han kom och han var jobbig och snurrade i magen och vändes i v 40. Han snurrade fel och rätt själv igen innan han till slut föddes normalt en vecka senare. Hur han nu hade plats till det...

Så det ska bli spännande att se vilken storlek den här bebisen har...

• Purlan

Jobbar mina sista timmar nu. Svettigt värre. Har inte fattat att man ska vara borta så länge och jag har en del som behöver rensas undan.

BB-väskan får väl packas i helgen. Väskan är framme och jag har lagt i papperna man behöver ha med sig. That´s it. kan ju vara bra med kamera, necessär och nåt att ha på sig också
    Första gången lyssnade jag på ALLA råd och hade med mig en stor resväska plus en ryggsäck. Undra vad förlossningspersonalen tänkte. Numera reser jag lite lättare Flört

nica - egentligen är jag väl varken nöjd eller missnöjd, men det känns ändå tryggt att gå till samma. Försökte få plats på mammakulan med första med hon hade knökfullt då.

Suss - välkommen!

• Purlan
    Liiz01 skrev 2014-05-23 20:56:32 följande:

Nica- skönt att höra att du gick över tiden trots fixerad bebis m.m. Jag känner mig inte riktigt redo för förlossning än. Blir så stressad av alla som påtalar att den med all säkerhet kommer tidigare och att den kommer när som helst.

Vi har inte kollat kön. Det är på gott o ont känner jag nu. Roligt med överraskning men svårt att knyta an till bebisen i magen o hitta viljan o motivationen att gå igenom förlossningen för att få träffa "min lille pojk" exempelvis.

Hur känner ni som gör om förlossningen för andra och tredje gången? Hur laddar ni upp mentalt? Har ni tips? Det enda jag tänker nu är att kämpa för att inte bli rädd för smärtan, då är jag körd känns det som.. Så jag laddar upp med lugn, andning men även ilska , kämparglöd och ett djuriskt skrik ;) fast egentligen är jag jätterädd.

Kan inte låta bli att skratta. Inte en chans att jag hinner ladda mentalt nu inför nån förlossning. Två ungar och flyttpackning kommer att fylla mina dagar framöver. De andra gångerna har en bra andning och förmågan att gå in i mig själv gett mig bra förlossningar. Lustgasen har varit min bästa vän. Jag har själv tyckt att mina förlossningar varit perfekt lagom långa, ca 4-5 timmar på förlossningen med en lagom intensitet.

Jag tycker att din taktik låter bra och det kommer du att klara dig långt på om förlossningen blir normal. Det gör så klart förbaskat ont, men det är en smärta som inte har nån motsvarighet. Det är en positiv smärta till skillnad från alla andra smärtors som finns...
  • Purlan

Jo, jag kan absolut känna mig nervös när jag tänker på det, men tänker på det väldigt lite eftersom det är så mkt annat! Lite för lite för skulle nåt som skiljer sig från de andra tvåinträffa vet jag inte hur förberedd jag är...

Värkar hade jag hemma några nätter innan det drog igång, de försvann på morgonen, förutom då det var skarpt läge, då ökade de istället.

Bebisen har jag heller aldrig kunnat ha som nån målbild, den är ju så abstrakt.

• Purlan
    Liiz01 skrev 2014-05-23 23:02:36 följande:
    Förlåt om jag leder in dig i onödiga tankebanor nu men vad är det du blir nervös för? Vad skulle det innebära om förlossningen inte gick som du förväntat dig?

Det jag är rädd för är att jag ska uppleva förlossningen som ett trauma, ett övergrepp. Det är nog mest krystfasen jag oroar mig för.

Ingen fara. Det skulle väl inte innebära så mycket mer än att jag får tänka om Krystfasen överrumplade mig första gången. Jag var inte alls beredd på den tryckande känslan och jag blev vääääldigt rädd för att spricka. Det var nog det enda jag tjatade om tror jag. Andra gången visste man vad som väntade så då var jag betydligt mer med i händelserna när det kommit så långt.

hellokitty skrev 2014-05-25 20:33:17 följande:
    Hej!
    jag har visserligen BF redan nu på fredag, 30 maj, men eftersom jag gått över varenda gång hittills och fått mina barn på bf+15, +15 och nu senast på +11 så räknar jag med att även fyran kommer tidigast en vecka över tiden, vilket skulle innebära 6 juni. Med andra ord kanske jag kan hoppa in här? trevligt med sällskap sista tiden! smile1.gif

Du är så välkommen  

Jag har  gått över nästan en vecka de andra gångerna, men idag sitter jag med ganska regelbunda (icke-onda) sammandragningar. Vet ju att det kan hålla på läääänge, men börjar ändå tro att denna bebis vill komma lite tidigare än syskonen. Det vore helt olämpligt för jag måste verkligen hinna städa och börja flyttpacka innan

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?