Inlägg från: Paulina P P |Visa alla inlägg
  • Paulina P P

Strumpbyxor - vad har ni för åsikter?

Konstigt att det finns så många åsikter om detta egentligen. Jag har hört att hudfärgade strumpbyxor är helt ute, men det verkar ändå säljas en massa.

Om jag ska ha kjol och det inte är så varmt ute har jag strumpbyxor eller stay-ups. Om det passar bäst med hudfärgat till - alltså om det egentligen hade varit snyggt att vara barbent - har jag det, men i så fall supertunna som knappt syns.

Om det är vinter har jag tjocka, varma strumpbyxor. Jag älskar att ha kjol och för att kunna ha det utan att frysa måste man ju ha något på benen större delen av året. Leggings gillar jag inte.

Enligt gängse etikett ska man vill inte vara barbent och enligt unga (under 30?) är det tantigt med hudfärgade strumpbyxor tydligen. Enligt stylister är det numera även omodernt med färgade strumpbyxor. Jag tycker att man gör som man vill.

• Paulina P P
    jamieblue skrev 2014-06-17 19:01:45 följande:
    Lite gammal tråd men jag avskyr hudfärgade strumpbyxor och har alltid gjort det, vet inte riktigt varför. Jag går helst barbent om jag har kjol eller klänning, alternativt använder svarta strumpbyxor. Om det inte passar med svarta strumpbyxor och är för kallt för att gå barbent, ja, då har jag byxor i stället!
    Och jag gillar att gå i kjol hela året Men om jag har hudfärgade väljer jag väldigt tunna som knappt syns. Jag gissar att din aversion mot hudfärgade strumpbyxor kanske beror på att du som jag sett en äldre släkting (farmor i mitt fall) med rejält tjocka och lite korviga strumppyxor. i för mörk nyans - inte snyggt!
  • Paulina P P
    Mangbg skrev 2014-06-17 19:03:55 följande:
    "Skall vi trassla till det själva eller skall vi anlita en managementkonsult?"
    Undras om vi inte behöver en konsult.
  • Paulina P P
    kelgrisen58 skrev 2014-06-27 07:29:57 följande:

Tycker mycket om tjejer som använder alla slags färgade även hudfärgade nylonstrumpbyxor och gärna kjol och lågskor typ ballerinas är så snyggt och sexigt.en personlig reflektion bara.

Svar på tråden Strumpbyxor - vad har ni för åsikter?