Inlägg från: jamieblue |Visa alla inlägg
  • jamieblue

Strumpbyxor - vad har ni för åsikter?

Lite gammal tråd men… jag avskyr hudfärgade strumpbyxor och har alltid gjort det, vet inte riktigt varför. Jag går helst barbent om jag har kjol eller klänning, alternativt använder svarta strumpbyxor. Om det inte passar med svarta strumpbyxor och är för kallt för att gå barbent, ja, då har jag byxor i stället!

• jamieblue
    Paulina P P skrev 2014-06-18 07:37:12 följande:
    Och jag gillar att gå i kjol hela året Men om jag har hudfärgade väljer jag väldigt tunna som knappt syns. Jag gissar att din aversion mot hudfärgade strumpbyxor kanske beror på att du som jag sett en äldre släkting (farmor i mitt fall) med rejält tjocka och lite korviga strumppyxor. i för mörk nyans - inte snyggt!
    Min aversion hänger säkert ihop med dåliga exempel bland äldre släktingar! Men jag gillar inte heller att hudfärgade strumpbyxor är gjorda för att inte synas - och alla ser ju att man har dem! 

Apropå TS fråga vad man skulle ha på sig till en marinblå kjol i november så kan jag säga att hudfärgade strumpbyxor är det sista jag skulle ha till en marinblå kjol, eftersom jag inte vill se ut som en flygvärdinna. Inget fel på flygvärdinnor, men marinblått och hudfärgade strumpbyxor? Burr. 

Jaja, alla har vi våra hang-ups. Hudfärgade strumpbyxor är min Glad
Svar på tråden Strumpbyxor - vad har ni för åsikter?