• Brumma

Kläder för 8-åring vid växelvis boende?

Trollungarna skrev 2014-05-27 02:10:01 följande:
    Men det är ju nästintill växelvistboende och då borde inte pappan betala underhåll till dig. Är det underhåll för växelvistboende du har nu då? Isåfall är det inte pappan som ska betala det utan fk....

Fast det finns fall, numera, där ena föräldern blivit dömd att betala underhåll även vid växelvist boende. Är inte helt säker på om detta är ett av de fallen eller om det blivit ngt missförstånd...
  • Brumma
    Trollungarna skrev 2014-06-02 02:46:05 följande:
    Intressant. För det står ju rätt tydligt att vid växelvistboende så ska inget underhåll utgå.... förutom det man kan söka, underhållsstöd vid växelvist boende. Har du någon mer info om detta? hittar inget när jag googlar

Det handlar om samma dom men i olika skrifter. Vad jag hittar ärendet dock än så länge det enda fallet och jag har svårt att hitta belägg för att det skulle gälla i TS fall. Isåfall har hennes fall inte blivit uppmärksammat. Det innebär även att pappan i TS fall borde blivit dömd efter den 19 november förra året eftersom det var då den prejudicerande domen kom. TS pratar dock om att pappan betalar 1273 vissa år o andra mindre vilket tyder på att det inte stämmer. Pappan borde även få lov att göra avdrag de dygn han har barnen om det går genom försäkringskassan. Det är mkt i TS som inte stämmer och jag har svårt att tro att detta gäller i hennes fall. Men var tvungen att påpeka att det som sagt numera finns fall dör underhåll utgår vid växelvis boende. www.insulander-advokat.se/blogg/2013/12/5/underhaallsskyldighet-vid-vaexelvis-boende.aspx www.svedberg-aronsson.se/underhallsbidrag-ska-utga-aven-vid-vaxelvis-boende/ www.hogstadomstolen.se/Domstolar/hogstadomstolen/Avgoranden/2013/2013-11-19%20T%203506-12%20Dom%20och%20skiljaktig%20mening.pdf
Svar på tråden Kläder för 8-åring vid växelvis boende?