Kläder för 8-åring vid växelvis boende?
Ska jag stå för dubbla garderober nu då pappan betalar underhåll?
Vi har växelvis boende. Jag har blivit sjukpensionär och nu måste pappan betala underhåll, vilket han är flyförbannad över.
Ska jag stå för dubbla garderober nu då pappan betalar underhåll?
Vi har växelvis boende. Jag har blivit sjukpensionär och nu måste pappan betala underhåll, vilket han är flyförbannad över.
Utifall att det är så: Hur många par byxor, tröjor, strumpor etc är vettigt att köpa till hans pappa-hem?
Hur brukar ni göra?
Men kära nån...är denna tråd under "adoption"?? Helt fel. Ursäkta! Mitt misstag!!
Ja vi under adoption har inte mycket att komma med i frågan. Vi får varken vara skilda eller sjukpensionärer eller ha några ekonomiska problem....
Tråden är under varannan vecka förälder nu iaf :)
Du får nog ge lite mer information innan man kan svara på din fråga. Men nej, du behöver egentligen inte köpa dubbla uppsättningar för att pappan ska ha hos sig.
Men sen kan det finnas fler faktorer som spelar in naturligtvis.
så hur mycket har pappan barnet?
Jag antar att pappan inte behöver betala underhåll bara för att du har blivit sjukpensinär, har ni ändrat umgänget efter att du blev sjuk?
Jag har barnet 8 dagar och fadern 6 dagar v/v
Faktum är att underhållsskyldigheten uppkom enbart av av att mina inkomster minskade.
Tack för trådflytten!
men varför skickar ni inte över barnets redan existerande kläder i en väska?
Hur har ni gjort innan, om det fungerade då?
Här har vi visserligen bara vh. Pappan betalar underhåll via fk, vissa år 1273 kr andra år mindre då han varit sjukskriven mycket p g a kronisk sjukdom plus hjälp till glasögon, vinterkläder mm vid sidan om, som föräldrarna kommer överens om. Pappan står för de flesta resorna ca 4 mil per hämtning/lämning, skolbussen går bara till moderns hem.
Här handlade vi kläder senast när hon behövde ny storlek. Då blev det 3 par leggings, 1 kjol, 8 par trosor, 7 par strumpor. Vi passade på när LIndex hade 25% och handlade nog basgrejer för ca 500 kr. T-shirts hade hon sedan tidigare. Vid födelsedagar och liknande skickar mamman med finkläder. Detta ska då räcka till en helg. På sommaren när vi har en längre period skickar mamman med lite extra kläder i synnerhet när vi är borta några dagar.
Hur mycket kläder som används hos pappan beror väl också på hur han bor; hus eller lägenhet, egen eller gemensam tvättstuga? Har han 6 dagar på raken eller uppdelat?
Jag antar att du får barnbidraget på 1050 kr och att barnet inte behöver fritids/förskola om du är hemma. Sedan beror det väl på vad underhållet är fastställt till, barnets ålder och vilka extrautgifter barnet har i form av mediciner, fritidsaktiviteter o s v. Så det är ju svårt att säga så.
Det går ju räkna på vad pappan bidrog med tidigare i klädpengar och hur mycket hon använder där. Har hon många släktingar kan hon ju önska presentkort i klädaffär eller få plagg när hon fyller år.