Inlägg från: Anonym (flerbarns mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flerbarns mamma)

Allt fler barn omhändertas

När ja var på g att börja jobba efter mamma ledigheten på mitt sista barn fick bvc för sej att anmäla mig el pappan till barnet till soc pga de trodde barnet kunde komma i kläm om ja börkade jobba o blev alltför trött o kanske kunde bli utbränd igen då ja hade varit de för ca 8 år sen. De var orolig att mitt barn inte skulle få den upömärksamheten so den skulle behöva om ja började jobba. Soc ringde mig o ja talade med dom sen la dom ner de omgående för alla måste man jobna o man kan inte tro att någon kan bli utbränd igen. De sa oxå att de fanns absolut inget att gå pä. Jag gör allt för mina barn har flera stycken. Blev skit förbanad på bvc o bytte den omgående när de var nerlagt. Hon vägarade skicka journalen till mitt nya ställen. Ska kräva en kopia på den nästa gång ja är där.. Jag har aldrig blivet så förbanad o besviken på systemet o på en sån person som den gången. Barnet skulle just fylla ett år. Två dagar före ringde hon från bvc o sa att hon gjort en anmälan. Fan ta henne hon kunde inte ens be om ursäkt sen.. hon hade INGET mer än ja har varit utbränd o skulle börja jobna o jag hade varit sjuk ,sjuk är feber o inget annat. Trodde systemet var bättre än detta men fel personer blir fel behandlade insåg jag. Alla i min omgivning blev chockade . Dom sa vem sjutton kan ha barn om du inte får ha dina.

De är synd bara'att de inte lyckas ta had om de barn som verkligen far illa. Jag skulle börja jobba efter mamma ledigheten .hon på soc sa att de var konstigt denna anmälan eftersom man måste få jobba o dom flesta jobbar ju. Jsg har fyra barn o aldrig rört ett hårstrå på mina barn o aldrig varit elka mot dom skulle aldrig falla mig in. Barnen är mitt allt o jag skyddar dom med mitt liv. Jag lever för mina barn. Jag hr barn som är snart färdig utbildad tre årig i teknisk. Aldrig druckit el nåt sånt. Barnen sköter skoman o jag jobbar. Dom har bra betyg o inget konstigt alls. Jag blir ledsen när ja'ser att barnen far illa. Ser ofta de via mitt egna jobb hur en del är drogade o har barnen med sej o kör bil å även är jätte elak o drar o sliter i barnen de är såna som inte borde ha barnen. De borde gå en föräldrar kurs

Jag hoppas bara att dom kan försöka rikta in sej pä dom som har verkliga problem o inte nån som inte hsr ghort nåt fel mer än att mamma dagarna snart var slut nu

Soc höll med mej så denna gång var de bvc som var ute på hal is. Hon hade inget pä mig o de finns inget på mig. Jag sköter mig o barnen så ja de var en stor miss men nu lämnar ja denna tråd ..

Svar på tråden Allt fler barn omhändertas