Första kontakten för insemination i Danmark, hur?
Jag har skaffat två barn med hjälp av Storkkliniken. Första gången för att det inte fanns någon annan klinik då i Danmark som inseminerade ensamstående kvinnor och andra gången för att jag redan gjort det en gång där
Jag har aldrig upplevt den som snorkiga, tvärt om. De har alltid varit väldigt trevliga och vänliga. Jag hade ett journalsamtal första gången via telefon. Jag fick boka en tid via mejl och betalade sen in pengarna. Fick ett telefonnummer som jag skulle ringa en specifik tid. Innan hade jag fått en bunt papper att fylla i och skicka tillbaka. En sorts hälsodeklaration. Hon som jag fick prata med pratade inte svenska men en försvenskad variant av danska. Inga probelm att förstå. Inseminerades några dagar senare, en lördag minns jag.
Andra gången (3år senare) mejlade jag bara och sa att jag ville göra ett syskonförsök och det var bara att ringa samma dag som jag ville ha tid för insemination. Inget nytt journalsamtal eller så.
Proverna vet jag inte hur gamla de får vara, står nog i deras infomaterial. 6mån har jag för mig att det var förut men det kan ha ändrats.
Lycka till med vilken klinik ni än väljer.