• LaFontaine

Familjebråk pga mitt jävla körkort, orkar inte mer!!!

Vad man gör? Man sätter ner foten och talar om för familjen att antingen kniper de igen matintaget eller så kommer man helt enkelt att resa sig och gå så fort någon ens andas körkort.

Jag tog mitt körkort förra året, 28 år gammal. En av anledningarna till det var just tjatet och min fars totala oförmåga att lära ut på en lugnt och sansat sätt. Han var hetsig och tjatig och det dödade all lust att köra bil. Jag satt och grinade innan vi skulle ut och övningsköra. Till slut la jag ner projektet och körde inte en meter på fem år. Sen tog ex-maken och jag tag i det och plötsligt var det inte några som helst problem. 

Du är 25 år. Ditt körkort är din ensak. Vill du inte ta det så gör du inte det. Men du måste klargöra för familjen att det inte är deras ensak. Och allvarligt talat, de är så pass elaka att jag hade funderat på huruvida det verkligen var värt att ens umgås med dem.

I mitt fall var det mest vänner som tjatade om att jag borde "bli vuxen" och ta körkort. En av dem som tjatade mest hade jobbat i kassan på en matbutik sedan studenten och inte läst ett poäng på högskola. Till slut tröttnade jag och frågade när hon skulle börja plugga och bli nåt. Hon kunde ju inte sitta i kassan hela livet, det är ju inte något riktigt jobb. Först blev det väldigt sura miner, men till sist trillade polletten ner. 

• LaFontaine
    Anonym (hopplöst fall) skrev 2014-05-19 13:53:44 följande:
    Tråkigt för dig att din pappa var så men skönt att man inte är ensam! Jag vill verkligen ha körkort för jag behöver det både i jobb och på fritiden, att jag tar såhär sent beror bara på pengarna. Nu har jag fått det i present och då känns det så otacksamt att inte vara jublande glad. Försöker längta till dagen då jag har det i handen men risken är ju ändå kanske typ 70% att inte bli godkänd direkt, de flesta måste ju köra upp igen. Har också pluggat hela mitt liv (därav inte råd med körkort!) och det är inte nåt bortkastat direkt smile1.gif
    Jag fick också ett körkort i present en gång. Eftersom hela körkortsgrejen blev så infekterad valde jag helt enkelt att inte utnyttja det. 

Saken är att min pappa är världens underbaraste i vanliga fall. I bilen, med den gröna skylten på, får han dock både huggtänder och svans. Märkligt!
Svar på tråden Familjebråk pga mitt jävla körkort, orkar inte mer!!!