Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Pappan vill ha sin sambo med under möte..

Blev gravid efter att en kille tagit sin chans och låg med mig när jag sov. Märkte detta då alt var försent och födde en son.

Nu till frågorna: 
    Han vill ha med sig sin sambo med på mötet med företrädesrätten och när han skriver under faderskapspappret?  Har hon ens rätt att delta vid mötet? Måste jag kryssa i rutan för gemensam vårdnad? Vad händer om jag inte kryssar i men samtidigt ser till att uppfylla umgängesrätten mellan far och son? Tacksam för snabbt svar.

• Svar på tråden Pappan vill ha sin sambo med under möte..
  • Anonym (Orolig)

Tack. Ursäkta stavningen. Öppnar munnen helt enkelt. Hon kan inte vara vittne heller? Det måste väl vara 2 st oberoende vittnen? Och hon räknas inte som ett oberoende vittne då hon är ihop med pappan? 

• Anonym (Orolig)

Någon som kan ha en aning om varför man ens föreslår en sådan sak? Någon som varit med om detta att en part vill ha med sin sambo? 

• Anonym (Orolig)

Kommer försöka göra det så bra för min son och för att umgängesrätten ska kännas bra för alla som är berörda. Vilka är jag, sonen och hans pappa

Jag kan inte se något bra med att ha hans sambo med på mötet då hon ändå inte har någon veto rätt. Samt vill hon inte höra att hennes sambo gjort detta mot min vilja...

Men självklart kommer jag visa respekt mot henne likaså hon kommer behöva göra mot mig. 

Haskel: Hur exakt skulle relationen mellan min son och pappa bli bra om hans sambo är med på mötet? Gör det någon större skillnad menar du om jag inte tillåter det?  

• Anonym (Orolig)

Ventilera mera: Tack för alla fina svar. Känns okej att åka till familjerätten idag.  

Till er andra: 
    Varför jag inte anmäler honom för våldtäkt tror jag en del kan förstå, om 6 st tonårskillar begår en solklar våldtäkt och blir friade. Skulle samma argument finnas i mitt fall och känner mig redan så förnedrad som jag gör. Inte önskemål om att bli mer förnedrad och icke trodd som jag blir idag. Samt skulle det bli sökbart då frågan kan ev komma till domstolsförhandling. 

Känner ingen ånger för jag fick ett friskt barn med 10 fingrar och tår men hade helt klart valt få det med min dåvarande pojkvän jag hade då, och självklart tog jag för givet att min d.v pojkvän var pappan då de bara var han jag hade sagt ja till att ha sex med.  

• Anonym (Orolig)

Blev inte ett jätte trevligt möte helt igenom även om sambon inte var med i rummet. Komplicerat och papprena skrev åtminstone påskrivna. Det är nu resan börjar och får göra det bästa av saken. Det är ingen sits att hamna i och inget rekommendera, för avgrunden öppnas inte under ens fötter bara för en önskar det i de bästa situationerna.   

Även om barnet inte blev till genom bådas samtycke minns jag hellre ett " icke vaken" våldtäkt än vid fullt medvetande. Sov hårt ska vara tacksam att jag inte vaknade. Han hade ingen sambo under den tiden och hon höll sig väl "någorlunda" i utkanten även om vi hälsade genom att ta i hand som sig bör, jag vet inte.  På något vis gör jag mitt bästa för barnets skull. 

Mår okej för att pappren är klara men samtidigt vill jag inte underlätta umgänget mellan pappa och son pga av sättet men gör det för att sonen ska ha en någorlunda relation med sin pappa. Jag älskar mitt barn och vill att han ska veta vem som gett hans andra dna sträng. 

• Anonym (Orolig)

(hm): Jag kan varken bevisa eller motbevisa i en ev domstolsförhandling. Samtidigt var jag sovande och hur troligt låter det att det tas på allvar efter alla andra uppenbara våldtäkter som gått till domstol, vilket bara gjort att de tjejerna blivit smutskastade. Jag väljer hellre sitta med skammen själv över att jag inte vaknande och upptäcktes när barnet redan var tillverkat än att hela befolkningen vet. 

På fullaste allvar skulle jag inte bli trodd och om jag skulle bli trodd får jag svara på mycket frågor som jag redan nu får höra av b.la familjerätten medan utredningen gjordes.

Då det inte visade sig vara min dåvarande kille som var pappan var jag tvungen uppge vilka vänner/bekanta jag umgåtts med som vänner (inget sexuellt) och på så vis kom det fram att det hela hade hänt. Det var först då jag anade ugglor i mossen. 

Alltså jag har gått genom en hel graviditet i tron på att min dåvarande var pappa, och det sprack pga min icke planerade graviditet. En domstol skulle inte ta det som bevis för att jag inte var med på noterna, snarare att jag ville ha sex med barnets biologiska pappa.

Hade jag vågat och haft mer på benen hade jag anmält fast det snart gått 1 år sen det hände vilket jag borde göra. Men jag är en mes, fegis och vågar inte. 

• Anonym (Orolig)

(hm): Jag är bitter på honom såklart. Jag gör mitt försök för barnets skull. Inte för min skull. Jag påpekade detta idag men han sa inte så mycket om det. 

Sen om han drar en vals för sin sambo bryr jag mig inte om, de käraste har en förmåga att inte se sin närmaste som en bov. 

Det hjälper inte mig att visa min bitterhet i med att lagen ser ut om den gör heller. Jag förlorar mer på att inte försöka samarbeta och förlora vårdnaden om min lille. Trotts sättet jag blev gravid är det aldrig barnets fel i en sådan sits.  Kan bara se framåt genom försöka vända på sitsen och hoppas han inte är stolt över det han gjorde.  

• Anonym (Orolig)

hoho03: Självklart trodde jag att det var den enda jag samtyckt till att ha sex med, vad skulle jag annars tro? 

Eftersom av ren rutin ville min kille ha ett faderskapstest och hans dna passade inte med in och barnets. De vänner man har litar man på, och tror inte de ska förgripa sig på en. Då vart jag tvungen gå igenom de jag vänner jag umgåtts med för att hitta barnets biologiska pappa. 

Men nog om denna saken. Jag hade bara en fråga om hur jag skulle bete mig i en jobbig situation för att underlätta för mitt barn, ville inte förhöras om varför jag inte vaknade o.s.v. 

Svar på tråden Pappan vill ha sin sambo med under möte..