Inlägg från: Silversvans |Visa alla inlägg
  • Silversvans

hallonbladste, ni som druckit det..

Första förlossningen drack jag inte - hade aldrig hört om ens. Utdragen och allmänt jobbig förlossning som slutade med sugklocka, klipp och så vidare. Jag blödde mycket och hade avslag länge. 

Andra förlossningen läste jag om hallonbladste och drack. Den förlossningen gick snabbare (inte för fort dessbättre) och jag sprack bara lite lite. Jag hade mycket mycket mer kraft kvar efter att barnet var ute och mådde närmast oförskämt bra. Blödde ganska riktigt även denna gång och avslaget var ihållande men inte lika riktigt tyckte jag. 

Nu inför tredje har jag druckit sedan vecka 35 (38 imorgon) och hoppas att det kommer att påverka, om inte anat tror jag det eftersom jag oavsett anledning fick en bra förlossning sist. 

Jag vet ju alls inte om teet hade någon inverkan på förlossning två men jag tänker att om jag tror det så kommer den tron att hjälpa mig även med nummer tre. Sedan tycker jag att det är rätt så gott också så det är ingen förlust att dricka det.

• Silversvans
    Myking1 skrev 2014-05-18 22:27:57 följande:
    Jag började dricka det med min son i v.34 och han föddes i v36+4.. Hade väldigt lite blödning efteråt och kroppen återhämtade sej ganska så bra också..
    Jag har nu druckit det sedan v 35 och är nu i v38+2 idag.. Det är intressant att de hur det blir denna gång..
    Men jag tror mer på att det hjälper till efter förlossningen än att sätta igång förlossning :)
    Jag har också fått för mig att det påverkar mer efteråt och kanske även livmoderns effektivitet vid värkar osv. Första förlossningen kom igång i vecka BF+3 och den andra i BF-1så ingen större skillnad där for min del i all fall. Nåväl, ett rikligt avslag tyckte jag kändes jobbigt så att det var mindre omfattande efter barn två kändes bra.
  • Silversvans

Drack dagligen 2-3 koppar. Fick barn idag. Snabb förlossning, ca 15 minuter på förlossningen han var ute på två krystvärka. Livmodern hade dock svårt att dra ihop sig efteråt sså jag fick dubbla sprutor plus en extra av en starkare sort för att den skulle dra ihop sig. Så där verkade inte teet göra nytta men det var vanligt vid så snabb förlossning att livmodern inte hann med. Håller tummarna för ett sparsamt och kort avslag nu.

Svar på tråden hallonbladste, ni som druckit det..