• Mammatill2prinsessor

hallonbladste, ni som druckit det..

Funderar lite över det här med hallonbladste.. Köpte det förra veckan och funderar nu på att börja dricka det... Är i vecka 33. Eftersom att dom flesta säger att det inte är en orsak till att förlossningen startar utan att det har massa andra bra effekter så borde jag väl kunna börja dricka de redan nu? Så man hinner stärka livmodern mm. Jag drack det med nr.2 och hade en väldigt snabb och smidig förlossningen och allt läkte otroligt fort efteråt och knappt några blödningar. Hur har det gått för er och när har ni börjat dricka de? Jag ska förhoppningsvis bli igångsatt så om det blir så så är det ju inte så långt kvar..

• Svar på tråden hallonbladste, ni som druckit det..
  • Jacqueline

Började 33+ denna gången ,med dom två första började jag 34+....

Går in i 36+0 imorgon

• NollÅtta

Man sku ju enligt anvisningar inte börja dricka det förens man är i v 36 (35+). Detta för att det teoretiskt sett skulle kunna dra igång en förlossning och att bebisen då ska vara fullt utvecklad. Jag började i alla fall i den veckan med båda barnen. Blödde bara lite efteråt. Med 2 an var det en snabb och smidig förlossning. Inte med 1an.

• Ciliaja

Jag började dricka det i 34+4 och är nu i vecka 38+1 så det ska bli spännande å se hur förlossningen artar sig, och när.

Dricker de från life

• NollÅtta

Gick över ett par dagar med 1an. 2an kom 2,5 v tidigt. Men det ska inte sätta igång förlossningen utan man dricker den för att få bra värkarbete, inte blöda så mycket samt att livmoderna ska dra ihop sig efteråt Allt detta har funkat bra för mig, vet ej om det var pga hallonbladen..men kommer dricka det igen med en ev 3a

• Jacqueline
    E2012smamma skrev 2014-05-18 20:56:03 följande:

Ni som druckit : gick ni över tiden?

Ettan 39+0 snabb förlossning ,blodförlust ca 500ml...läkte på 3v och då var oxå avslaget slut.

Tvåan 37+6 extremt snabb förlossning ,blodförlust ca 200ml...läkte på 2-3v och avslaget tog slut däremellan med.

36+0 imorgon mycket spännande^^
  • Silversvans

Första förlossningen drack jag inte - hade aldrig hört om ens. Utdragen och allmänt jobbig förlossning som slutade med sugklocka, klipp och så vidare. Jag blödde mycket och hade avslag länge. 

Andra förlossningen läste jag om hallonbladste och drack. Den förlossningen gick snabbare (inte för fort dessbättre) och jag sprack bara lite lite. Jag hade mycket mycket mer kraft kvar efter att barnet var ute och mådde närmast oförskämt bra. Blödde ganska riktigt även denna gång och avslaget var ihållande men inte lika riktigt tyckte jag. 

Nu inför tredje har jag druckit sedan vecka 35 (38 imorgon) och hoppas att det kommer att påverka, om inte anat tror jag det eftersom jag oavsett anledning fick en bra förlossning sist. 

Jag vet ju alls inte om teet hade någon inverkan på förlossning två men jag tänker att om jag tror det så kommer den tron att hjälpa mig även med nummer tre. Sedan tycker jag att det är rätt så gott också så det är ingen förlust att dricka det.

• Myking1

Jag började dricka det med min son i v.34 och han föddes i v36+4.. Hade väldigt lite blödning efteråt och kroppen återhämtade sej ganska så bra också..
    Jag har nu druckit det sedan v 35 och är nu i v38+2 idag.. Det är intressant att de hur det blir denna gång..
    Men jag tror mer på att det hjälper till efter förlossningen än att sätta igång förlossning :)

• Silversvans
    Myking1 skrev 2014-05-18 22:27:57 följande:
    Jag började dricka det med min son i v.34 och han föddes i v36+4.. Hade väldigt lite blödning efteråt och kroppen återhämtade sej ganska så bra också..
    Jag har nu druckit det sedan v 35 och är nu i v38+2 idag.. Det är intressant att de hur det blir denna gång..
    Men jag tror mer på att det hjälper till efter förlossningen än att sätta igång förlossning :)
    Jag har också fått för mig att det påverkar mer efteråt och kanske även livmoderns effektivitet vid värkar osv. Första förlossningen kom igång i vecka BF+3 och den andra i BF-1så ingen större skillnad där for min del i all fall. Nåväl, ett rikligt avslag tyckte jag kändes jobbigt så att det var mindre omfattande efter barn två kändes bra.
  • Louie

Hur ofta ska man dricka det? Nån som kan tipsa om vart man köper det? Tacksam för svarð???

• ebbozz

med första barnet började jag nog runt v.36... han kom två veckor efter bf

• Ciliaja

jag dricker 3 koppar varje dag, och har gjort sen 34 så jag hoppas verkligen det hjälper efteråt nu :P för det är inte särskilt gott!

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Silversvans

Drack dagligen 2-3 koppar. Fick barn idag. Snabb förlossning, ca 15 minuter på förlossningen han var ute på två krystvärka. Livmodern hade dock svårt att dra ihop sig efteråt sså jag fick dubbla sprutor plus en extra av en starkare sort för att den skulle dra ihop sig. Så där verkade inte teet göra nytta men det var vanligt vid så snabb förlossning att livmodern inte hann med. Håller tummarna för ett sparsamt och kort avslag nu.

• Ciliaja

Min förlossning varade i 14 timmar, varav 1,5 timme krystvärkar. Moderkakan kom ut snabbt och hel, fick sy 7 ytliga stygn och nu är dottern 6 dagar och jag blöder en del fortfarande.

Drack 3 koppar varje dag.

Svar på tråden hallonbladste, ni som druckit det..