Inlägg från: sofiesan |Visa alla inlägg
  • sofiesan

Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?

Drottningen70 skrev 2014-05-16 22:09:17 följande:
    Trams. Barn har rätt till en trygg och kärleksfull uppväxt. Om den tillhandahålls av en mamma, en pappa eller två tre mammor och pappor är irrelevant. En god barndom garanteras ingalunda bara för att det finns just en mamma och pappa och ingen annan konstellation med i bilden. Get real eller rösta på SD...

Tycker resten av inläggen är överflödiga då detta är det enda svaret som behövs :D

Hur många hetro "kärnfamiljer" tror du inte de finns som def inte är "rätt"?!?

Kärlek och trygghet är allt som behövs!
  • sofiesan
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-18 00:52:08 följande:
    Jag tycker också att det är fel.

Det som främst oroar mig, är att det inte verkar som om det kommer att bli någon hemutredning - som det blir när man vill adoptera. För när soc gör en hemutredning, så trycker de extra mycket på att en ensamstående kvinna som ansöker måste ha ett tryggt och nära nätverk, där det även ingår män. T.ex. en snäll morfar eller morbror till barnet, som kan vara lite av den fadersgestalt det kommer att sakna. De går även igenom kvinnans relationshistorik. Det får t.ex. inte vara så, att hon tar denna utväg för att hon är rädd för män eller hatar män, eller för att hon har psykiska problem som gör att hon inte får kontakt med män.

Om ingen sådan utredning görs, så kan det bli väldigt isolerade och störda kvinnor som blir ensamma med ett helt hjälplöst spädbarn i en lägenhet, tänker jag... Och sedan ska det barnet växa upp med en mamma som kanske talar om för det (om det är en pojke) att män är djur och att han måste vara som en flicka för att duga... eller om det är en flicka hon har, att hon skrämmer henne för män, försöker hindra henne att träffa killar när hon kommer till den åldern o.s..v..

Eller, om hon är väldigt ensam, att hon vill att barnet alltid ska vara till enbart för henne som en garanti mot ensamheten. Att han/hon inte ska få ha kamrater, inte få träffa en partner, inte få flytta hemifrån o.s.v..

Det finns väldigt stora risker i detta, för i normalfallet så är ju barn en "biprodukt" av den mogna kärleken mellan en man och en kvinna. Och inte något som man skaffar som ersättning för de vuxna relationer man inte kan få...

Läs va du skriver och tänk en gång till!!!

Vart finns de garantier att just dessa ex onte skulle hända i vilket föräldraskap som helst?!?

Jag kan garantera att många barn skulle ha det mycket bättre med en bra förälder än med två dåliga!!

Stenåldersmentalitet!
  • sofiesan
    Arbetsvegan skrev 2014-05-18 01:10:23 följande:
    DET är irrelevant i frågeställningen jag kommenterade. 

Att damma runt med sexualmoral från 1800-talet som baseras på guds vilja är pinsam idag. Men annat kan man inte förvänta sig av någon som tror att klimakteriet är ett skydd eller att det inträffar i 40års åldern.

• sofiesan
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-18 09:18:18 följande:
    Det är klart att det finns olämpliga föräldrar även bland de som avlat sina barn på naturligt sätt. Kan ju vara missbruk och en oförmåga att hålla i pengar eller att sköta ett hem, och allt möjligt annat. Men just den speciella problematik jag beskriver - ensamheten, isoleringen, svårigheten att få kontakt med andra, den desperata längtan efter en människa att binda till sig - finns förmodligen inte hos en kvinna, som kan få karlar. 
    Kan nästan garantera att dom som gör insemenationer inte har problemet att dom inte kan  karlar utan att dom itne hittar någon som passar dom!

tror inte det är rätt kategori av människor du pratar om som gör insemination och dom som är ensamma och desperata som inte kan få nååågon! det 'r ju inte bara å gå till närmaste vc och få de gjort, det är en ganska stor process och de klarar man nog inte om man har dom psykiska problem du pratar om!

Ligga får alla göra hur man än ser ut!Tungan ute
Svar på tråden Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?