• Anonym (orolig)

Galna biomammor. Hur går det för barnen?

Ligger här och funderar. Vad händer egentligen med alla barn som "galna" biomamman lyckats få vårdnaden om?

Inga påhopp nu utan jag vänder mig till dem i just denna situation. Alltså pappor och bonusmammor som fått se resultaten på barnen.

• Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 08:42:37 följande:

Hon är tablettmissbrukare och har var inlagd på behandlingshem för detta för ett par år sedan. Har nu "lurat" till sig starka smärtstillande som hon frekvent tar. Bonusen blir orolig så fort vi tar en panodil hemma.

Mycket sker bakom lyckta dörrar och hon är väldigt mån om sitt anseende utåt vilket gör att det är svårt att anmäla. Vi har varit rädda att det ska slå tillbaka mot oss då hon är väldigt manipulativ. :/

Diagnos, denna människa kan tagen på bar gärning och fortfarande blåneka. Hon skulle ALDRIG låta någon diagnosiera henne om det inte gynna henne.

Och hur ofta får psykopater samt narcisster en diagnos om de inte har ett psykotiskt utåtagerande beteende?
    Ni har dvs diagnosticerat henne själva.

Inse bara att ni inte själva har samma syn som henne. Tycker ni att hon gör fel så de skadar barnen har NI skyldighet att anmäla henne. För barnens skull. Gör ni inte det fast ni tycker det finns missförhållanden så är ni lika skyldiga till det som händer som hon är. Anser soc att inga missförhållande finns får ni acceptera det.

Hur vet ni att det är ett tablettmissbruk och inte att hon verkligen lever med smärta eller depression. Hon har ingen skyldighet att säga vad hon lider av till er eller berätta vilka föreskrivna mediciner hon tar. Har läkaren skrivit ut medicin har de koll på det. Att ni tycker att medicinerna är del betyder inte att det är fel. Hon är inte din patient,
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:28:26 följande:
    Och vad är det för diagnos läkaren har ställt på henne? Eller har ni självdiagnosticerat henne för att själva känna er lite bättre?

Det är ju relevanta frågor.

Förstår ert tankesätt dock typiskt FL och tröttsamt.

Vi är från en mindre stad där både mamman samt hennes mamma är ökända.

Jag har själv känt till denna person länge och bevittnat hur hon ringt och gråtit till socialen för att få akuta pengar till blöjor och mat och sedan med ett hånflin lagt på och sagt att "de är så lättlurade".

I tonåren var hennes beteende mer utåtagerande och lättläst. Nu när hon börjar närma sig 30+ har hon förstått att det krävs mer finess för att komma undan.

Vi har god kontakt med pappa 1 som nästan hängde sig i källarn under tvisten om deras barn.

Hon gör nu samma med oss. Hotar, manipulerar myndigheter etc och som tur så har de alltid i slutändan sett att hennes anklagelser saknat grund. Trots det verkar inget ske utan hon får hållas.

Skulle kunna skriva en novell men jag orkar inte.

Undrar vad som kommer ske med bonusen i framtiden :/
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 08:31:18 följande:
    Varför ska ni prompt säga "biomamman"? Hon är MAMMAN! Sluta krångla till allt, my GOSH!

FL skada ;)
  • Anonym (Varför?)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:54:13 följande:
    Ni har dvs diagnosticerat henne själva. Inse bara att ni inte själva har samma syn som henne. Tycker ni att hon gör fel så de skadar barnen har NI skyldighet att anmäla henne. För barnens skull. Gör ni inte det fast ni tycker det finns missförhållanden så är ni lika skyldiga till det som händer som hon är. Anser soc att inga missförhållande finns får ni acceptera det. Hur vet ni att det är ett tablettmissbruk och inte att hon verkligen lever med smärta eller depression. Hon har ingen skyldighet att säga vad hon lider av till er eller berätta vilka föreskrivna mediciner hon tar. Har läkaren skrivit ut medicin har de koll på det. Att ni tycker att medicinerna är del betyder inte att det är fel. Hon är inte din patient,

Word! Lite skrattretande att läsa att hon LURAT till sig tabletter.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:01:01 följande:
    Förstår ert tankesätt dock typiskt FL och tröttsamt. Vi är från en mindre stad där både mamman samt hennes mamma är ökända. Jag har själv känt till denna person länge och bevittnat hur hon ringt och gråtit till socialen för att få akuta pengar till blöjor och mat och sedan med ett hånflin lagt på och sagt att "de är så lättlurade". I tonåren var hennes beteende mer utåtagerande och lättläst. Nu när hon börjar närma sig 30+ har hon förstått att det krävs mer finess för att komma undan. Vi har god kontakt med pappa 1 som nästan hängde sig i källarn under tvisten om deras barn. Hon gör nu samma med oss. Hotar, manipulerar myndigheter etc och som tur så har de alltid i slutändan sett att hennes anklagelser saknat grund. Trots det verkar inget ske utan hon får hållas. Skulle kunna skriva en novell men jag orkar inte. Undrar vad som kommer ske med bonusen i framtiden :/

Han tänkte hänga sig? - Vilken av föräldrarna sa du var labil!?
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:54:13 följande:
    Ni har dvs diagnosticerat henne själva.

Inse bara att ni inte själva har samma syn som henne. Tycker ni att hon gör fel så de skadar barnen har NI skyldighet att anmäla henne. För barnens skull. Gör ni inte det fast ni tycker det finns missförhållanden så är ni lika skyldiga till det som händer som hon är. Anser soc att inga missförhållande finns får ni acceptera det.

Hur vet ni att det är ett tablettmissbruk och inte att hon verkligen lever med smärta eller depression. Hon har ingen skyldighet att säga vad hon lider av till er eller berätta vilka föreskrivna mediciner hon tar. Har läkaren skrivit ut medicin har de koll på det. Att ni tycker att medicinerna är del betyder inte att det är fel. Hon är inte din patient ,

Det finns människor som söker sig till FL som inte är ute efter att hobby diagnosistera och som faktiskt vet en del om livet och vanligt folkvett. När en person kraftigt avviker från ett normalt mänskligt beteende så anser jag det vara en brist i den mentala uppsättningen. Om jag sedan upplever resultat av dessa beteenden up cloose och dagligen i form av uppenbara lögner så ser jag det som vilken psykolog som helst skulle se. Människan är inte frisk OAVSETT diagnos eller inte.

Jag skapade inte denna tråd för att försvara mig :/ Så om du tänkt att fortsätta ifrågasätta allt jag säger ber jag dig att sluta skriva.

Ibland talar TS sanning du vet och söker tröst och förståelse
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:15:21 följande:
    Han tänkte hänga sig? - Vilken av föräldrarna sa du var labil!?

En människa kan bli så "misshandlad" att denna förlorar hoppet. Inget konstigt med det. Tragedi skulle jag benämna det som.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:02:43 följande:
    Word! Lite skrattretande att läsa att hon LURAT till sig tabletter.

Varför är det så konstigt att en missbrukare fejkar smärta för att få tabletter utskrivna av en läkare? Är inte detta ett typiskt beteende?
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:01:01 följande:

Förstår ert tankesätt dock typiskt FL och tröttsamt.

Vi är från en mindre stad där både mamman samt hennes mamma är ökända.

Jag har själv känt till denna person länge och bevittnat hur hon ringt och gråtit till socialen för att få akuta pengar till blöjor och mat och sedan med ett hånflin lagt på och sagt att "de är så lättlurade".

I tonåren var hennes beteende mer utåtagerande och lättläst. Nu när hon börjar närma sig 30+ har hon förstått att det krävs mer finess för att komma undan.

Vi har god kontakt med pappa 1 som nästan hängde sig i källarn under tvisten om deras barn.

Hon gör nu samma med oss. Hotar, manipulerar myndigheter etc och som tur så har de alltid i slutändan sett att hennes anklagelser saknat grund. Trots det verkar inget ske utan hon får hållas.

Skulle kunna skriva en novell men jag orkar inte.

Undrar vad som kommer ske med bonusen i framtiden :/
    Men snälla! Det är antaganden och ryktesspridning på hög nivå. Du kan omöjligt veta om det stämmer om inte du suttit bredvid och hört henne. Och ett ex till henne som du lever med kan säga det som passar honom för att svartmåla kvinnan. Det här är ju bara pinsamt.

Tycker du att barnet far illa ANMÄL! För anmäler ni inte är ni medskyldiga till att barnen vanvårdas.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:19:38 följande:
    En människa kan bli så "misshandlad" att denna förlorar hoppet. Inget konstigt med det. Tragedi skulle jag benämna det som.

Det kan ju vara så att mamman ser det som en tragedi att du kommit in i hennes barns liv. För, du vet, "den som sa det den var det". Du kanske inte är så jävla tiptop själv. ;)
Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?