• Anonym (orolig)

Galna biomammor. Hur går det för barnen?

Ligger här och funderar. Vad händer egentligen med alla barn som "galna" biomamman lyckats få vårdnaden om?

Inga påhopp nu utan jag vänder mig till dem i just denna situation. Alltså pappor och bonusmammor som fått se resultaten på barnen.

• Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?
  • Tonårsmorsan

Varför skulle en mamma vara "galen" bara för att hon har problem? Vem är förresten problemfri?

Så klart biomammor blir stressade och får psykisk obalans när vissa styvmammor absolut ska ta över mamma rollen och tror att en biomamma är lätt utbytbar.    

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym (orolig)
    sextiotalist skrev 2014-05-17 07:58:46 följande:
    En bekant sörjer, som vuxen, all den tid hon missat med sin pappa, pga hennes galna mamma, som undanhöll barnen deras pappa.När mamman dog, först då vågade hon ta kontakt med sin pappa och har nu en fin kontakt med sin pappa.Ja, jag tror att barn bär med sig det hela livet om en mamma (eller pappa) undahåller kontakt med den andra föräldern utan orsak.Det jag också vet, har två fall i bekantskapskretsen, där mamman gjort allt för att pappan och barnen inte ska ha en bra relation, att barnen kan bryta med den föräldern som har hindrat umgänge.Barnen har brutit helt med mamman och har endast kontakt med pappan

Usch vad hemskt. Hoppas det inte går så långt i vårt fall. Hon är redan på väg att dumpa det första barnet hos pappa 1, hittat en ny man och vill skapa en ny familj. Väntar att fallet ska bli likadant med bonusen. Tror dock inte att det blir så då hon länge varit besatt av mig och min man :/.

Känner mig maktlös då jag vet tillräckligt om hennes beteende för att förstå att det inte går att vinna på något annat sätt än att backa och låta henne "tro" att hon vunnit.

Men ska man bara se på när hon förstör en oskyldig själ... :/
  • Tonårsmorsan
    sextiotalist skrev 2014-05-17 07:58:46 följande:

En bekant sörjer, som vuxen, all den tid hon missat med sin pappa, pga hennes galna mamma, som undanhöll barnen deras pappa.

När mamman dog, först då vågade hon ta kontakt med sin pappa och har nu en fin kontakt med sin pappa.

Ja, jag tror att barn bär med sig det hela livet om en mamma (eller pappa) undahåller kontakt med den andra föräldern utan orsak.

Det jag också vet, har två fall i bekantskapskretsen, där mamman gjort allt för att pappan och barnen inte ska ha en bra relation, att barnen kan bryta med den föräldern som har hindrat umgänge.

Barnen har brutit helt med mamman och har endast kontakt med pappan

Det här är väldigt svåra frågor och det finns många som har fått stora problem av att bollas fram och tillbaka mellan föräldrar genom helt uppväxten också. Det är svårt att generalisera. 
    Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym (Mor)
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-16 23:39:40 följande:
    S

Återigen så feltolkar ni. Tror ni att det inte finns mammor med riktiga problem såsom missbruk, narcissistiska tendenser, psykopati...ja you name it ..

Menar alltså inte den typiska FL konflikten om ni förstår vad jag menar ;)

Så sluta ta det som ett påhopp gentemot mammor generellt

De mammor du syftar på blir fråntagna sina barn av socialtjänsten!

Frågan går därav ej att besvara!

Men menar du s.k maskrosbarn så finns det många det har gått väldigt bra för!
  • Anonym (orolig)
    Tonårsmorsan skrev 2014-05-17 08:08:14 följande:
    Varför skulle en mamma vara "galen" bara för att hon har problem? Vem är förresten problemfri?

Så klart biomammor blir stressade och får psykisk obalans när vissa styvmammor absolut ska ta över mamma rollen och tror att en biomamma är lätt utbytbar.    

Läser du hela tråden så förstår du att det specifikt handlar om mammor med riktiga psykiska åkommor.

Låt oss hålla oss till ämnet. Finns tillräckligt många bio vs bonus trådar ;)
  • Anonym (Mor)

Vad har "din" biomamma för diagnos?

Lättare att svara på din fråga om man vet vad det handlar om?

Går det ut över barn så har ni väl anmält henne?

Missbrukar hon också alltså?

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 08:13:04 följande:

Läser du hela tråden så förstår du att det specifikt handlar om mammor med riktiga psykiska åkommor.

Låt oss hålla oss till ämnet. Finns tillräckligt många bio vs bonus trådar ;)
    Och vad är det för diagnos läkaren har ställt på henne? Eller har ni självdiagnosticerat henne för att själva känna er lite bättre?

Det är ju relevanta frågor.
  • Anonym (Varför?)

Varför ska ni prompt säga "biomamman"? Hon är MAMMAN! Sluta krångla till allt, my GOSH!

• Anonym (Mor)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:28:26 följande:
    Och vad är det för diagnos läkaren har ställt på henne? Eller har ni självdiagnosticerat henne för att själva känna er lite bättre?

Det är ju relevanta frågor.

Exakt! Undrar också detta?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Mor) skrev 2014-05-17 08:23:11 följande:
    Vad har "din" biomamma för diagnos?

Lättare att svara på din fråga om man vet vad det handlar om?

Går det ut över barn så har ni väl anmält henne?

Missbrukar hon också alltså?

Hon är tablettmissbrukare och har var inlagd på behandlingshem för detta för ett par år sedan. Har nu "lurat" till sig starka smärtstillande som hon frekvent tar. Bonusen blir orolig så fort vi tar en panodil hemma.

Mycket sker bakom lyckta dörrar och hon är väldigt mån om sitt anseende utåt vilket gör att det är svårt att anmäla. Vi har varit rädda att det ska slå tillbaka mot oss då hon är väldigt manipulativ. :/

Diagnos, denna människa kan tagen på bar gärning och fortfarande blåneka. Hon skulle ALDRIG låta någon diagnosiera henne om det inte gynna henne.

Och hur ofta får psykopater samt narcisster en diagnos om de inte har ett psykotiskt utåtagerande beteende?
Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?