Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Galna biomammor. Hur går det för barnen?

Ligger här och funderar. Vad händer egentligen med alla barn som "galna" biomamman lyckats få vårdnaden om?

Inga påhopp nu utan jag vänder mig till dem i just denna situation. Alltså pappor och bonusmammor som fått se resultaten på barnen.

• Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?
  • Anonym (orolig)

Som sagt i trådstarten så undrade jag om de fallen där biomamman faktiskt har problem. Det finns sådana fall likväl som det som du ovan beskriver. ^^

Så låt oss hålla den röda tråden här. :)

• Anonym (orolig)

S

Anonym (Galna?) skrev 2014-05-16 20:51:21 följande:
    Varför måste mamman vara galen? Det går ju inte ens uttala sig så om om det hela rent allmänt. Alla har ju sin egna historia som oftast inte är den andra lk och även 2 sidor av myntet. Hört många både pappor och mammor kallat den andra för galen på ett eller annat vis då de inte haft barnen så mycket själva. Men det finns alltid två sidor av myntet och det är sällan folk berättar om sina egna brister i sammanhanget.

Återigen så feltolkar ni. Tror ni att det inte finns mammor med riktiga problem såsom missbruk, narcissistiska tendenser, psykopati...ja you name it ..

Menar alltså inte den typiska FL konflikten om ni förstår vad jag menar ;)

Så sluta ta det som ett påhopp gentemot mammor generellt
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Liselott) skrev 2014-05-16 23:45:10 följande:
    Fast då får du skriva mer uttryckligt i din TS att det inte bara handlar om en "galen" mamma i andras tycke utan om en mamma med svåra psykiska problem som går ut över barnen. Ja en mamma med svåra psykiska problem som går ut över barnen är aldrig bra.

Hehe ja det borde jag nog gjort. Men nu fick vi klarhet iallafall så det var ju bra. Tack
  • Anonym (orolig)
    Anonym (...) skrev 2014-05-17 00:52:59 följande:
    I vårt fall är dottern lika galen som mamman (hatisk, projicerar sina känslor, tar inget ansvar för relationer utan allt är ALLTID någon annans fel, de är störst bäst och vackrast osv). En äkta mini-me.

Sonen har en annan slags personlighet, han är mer easy-going men jag tror att han blir förstörd mellan all curling och orimliga krav från mamman. Tyvärr.

Jag tycker synd om dem och min man som blev misshandlade av henne, både fysiskt och psykiskt. Tyvärr är hon väldigt manipulativ så hon har lyckats att få barnen dit hon ville, men jag tror inte att någon mår bra där utan det ska vara en massa drama hela tiden. Ja ja. Inte mitt problem egentligen. Men tycker synd om de oskyldiga runt omkring henne.

Ja det är väl så det blir kan jag tänka mig. Antingen en mini-me eller en trasig själ. Biomamman i vårt läge är själv en mini-me av sin egna mamma, ruggigt att det finns en till. :/

Orolig för bonusen dock :/ Undrar vad det kommer bli av honom om hon tar vårdnaden ifrån min sambo.

Hur gick allt till i ert fall? Kan du inte berätta mer? Har du några tips? Vi märker att mamman försöker påverka barnet till att ha en negativ bild av oss. FR har uppmärksammat detta men hon är manipulativ nog att klara sig igenom allt TYVÄRR.
  • Anonym (orolig)
    sextiotalist skrev 2014-05-17 07:58:46 följande:
    En bekant sörjer, som vuxen, all den tid hon missat med sin pappa, pga hennes galna mamma, som undanhöll barnen deras pappa.När mamman dog, först då vågade hon ta kontakt med sin pappa och har nu en fin kontakt med sin pappa.Ja, jag tror att barn bär med sig det hela livet om en mamma (eller pappa) undahåller kontakt med den andra föräldern utan orsak.Det jag också vet, har två fall i bekantskapskretsen, där mamman gjort allt för att pappan och barnen inte ska ha en bra relation, att barnen kan bryta med den föräldern som har hindrat umgänge.Barnen har brutit helt med mamman och har endast kontakt med pappan

Usch vad hemskt. Hoppas det inte går så långt i vårt fall. Hon är redan på väg att dumpa det första barnet hos pappa 1, hittat en ny man och vill skapa en ny familj. Väntar att fallet ska bli likadant med bonusen. Tror dock inte att det blir så då hon länge varit besatt av mig och min man :/.

Känner mig maktlös då jag vet tillräckligt om hennes beteende för att förstå att det inte går att vinna på något annat sätt än att backa och låta henne "tro" att hon vunnit.

Men ska man bara se på när hon förstör en oskyldig själ... :/
  • Anonym (orolig)
    Tonårsmorsan skrev 2014-05-17 08:08:14 följande:
    Varför skulle en mamma vara "galen" bara för att hon har problem? Vem är förresten problemfri?

Så klart biomammor blir stressade och får psykisk obalans när vissa styvmammor absolut ska ta över mamma rollen och tror att en biomamma är lätt utbytbar.    

Läser du hela tråden så förstår du att det specifikt handlar om mammor med riktiga psykiska åkommor.

Låt oss hålla oss till ämnet. Finns tillräckligt många bio vs bonus trådar ;)
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Mor) skrev 2014-05-17 08:23:11 följande:
    Vad har "din" biomamma för diagnos?

Lättare att svara på din fråga om man vet vad det handlar om?

Går det ut över barn så har ni väl anmält henne?

Missbrukar hon också alltså?

Hon är tablettmissbrukare och har var inlagd på behandlingshem för detta för ett par år sedan. Har nu "lurat" till sig starka smärtstillande som hon frekvent tar. Bonusen blir orolig så fort vi tar en panodil hemma.

Mycket sker bakom lyckta dörrar och hon är väldigt mån om sitt anseende utåt vilket gör att det är svårt att anmäla. Vi har varit rädda att det ska slå tillbaka mot oss då hon är väldigt manipulativ. :/

Diagnos, denna människa kan tagen på bar gärning och fortfarande blåneka. Hon skulle ALDRIG låta någon diagnosiera henne om det inte gynna henne.

Och hur ofta får psykopater samt narcisster en diagnos om de inte har ett psykotiskt utåtagerande beteende?
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:28:26 följande:
    Och vad är det för diagnos läkaren har ställt på henne? Eller har ni självdiagnosticerat henne för att själva känna er lite bättre?

Det är ju relevanta frågor.

Förstår ert tankesätt dock typiskt FL och tröttsamt.

Vi är från en mindre stad där både mamman samt hennes mamma är ökända.

Jag har själv känt till denna person länge och bevittnat hur hon ringt och gråtit till socialen för att få akuta pengar till blöjor och mat och sedan med ett hånflin lagt på och sagt att "de är så lättlurade".

I tonåren var hennes beteende mer utåtagerande och lättläst. Nu när hon börjar närma sig 30+ har hon förstått att det krävs mer finess för att komma undan.

Vi har god kontakt med pappa 1 som nästan hängde sig i källarn under tvisten om deras barn.

Hon gör nu samma med oss. Hotar, manipulerar myndigheter etc och som tur så har de alltid i slutändan sett att hennes anklagelser saknat grund. Trots det verkar inget ske utan hon får hållas.

Skulle kunna skriva en novell men jag orkar inte.

Undrar vad som kommer ske med bonusen i framtiden :/
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 08:31:18 följande:
    Varför ska ni prompt säga "biomamman"? Hon är MAMMAN! Sluta krångla till allt, my GOSH!

FL skada ;)
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:54:13 följande:
    Ni har dvs diagnosticerat henne själva.

Inse bara att ni inte själva har samma syn som henne. Tycker ni att hon gör fel så de skadar barnen har NI skyldighet att anmäla henne. För barnens skull. Gör ni inte det fast ni tycker det finns missförhållanden så är ni lika skyldiga till det som händer som hon är. Anser soc att inga missförhållande finns får ni acceptera det.

Hur vet ni att det är ett tablettmissbruk och inte att hon verkligen lever med smärta eller depression. Hon har ingen skyldighet att säga vad hon lider av till er eller berätta vilka föreskrivna mediciner hon tar. Har läkaren skrivit ut medicin har de koll på det. Att ni tycker att medicinerna är del betyder inte att det är fel. Hon är inte din patient ,

Det finns människor som söker sig till FL som inte är ute efter att hobby diagnosistera och som faktiskt vet en del om livet och vanligt folkvett. När en person kraftigt avviker från ett normalt mänskligt beteende så anser jag det vara en brist i den mentala uppsättningen. Om jag sedan upplever resultat av dessa beteenden up cloose och dagligen i form av uppenbara lögner så ser jag det som vilken psykolog som helst skulle se. Människan är inte frisk OAVSETT diagnos eller inte.

Jag skapade inte denna tråd för att försvara mig :/ Så om du tänkt att fortsätta ifrågasätta allt jag säger ber jag dig att sluta skriva.

Ibland talar TS sanning du vet och söker tröst och förståelse
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:15:21 följande:
    Han tänkte hänga sig? - Vilken av föräldrarna sa du var labil!?

En människa kan bli så "misshandlad" att denna förlorar hoppet. Inget konstigt med det. Tragedi skulle jag benämna det som.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:02:43 följande:
    Word! Lite skrattretande att läsa att hon LURAT till sig tabletter.

Varför är det så konstigt att en missbrukare fejkar smärta för att få tabletter utskrivna av en läkare? Är inte detta ett typiskt beteende?
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 09:23:46 följande:
    Men snälla! Det är antaganden och ryktesspridning på hög nivå. Du kan omöjligt veta om det stämmer om inte du suttit bredvid och hört henne. Och ett ex till henne som du lever med kan säga det som passar honom för att svartmåla kvinnan. Det här är ju bara pinsamt.

Tycker du att barnet far illa ANMÄL! För anmäler ni inte är ni medskyldiga till att barnen vanvårdas.

Vi är under utredning och jag kommer själv lämna in en orosanmälan nästa gång hon tar det för långt.

Hon har sagt en sak till utredaren och en annan till oss. Har tagit upp flera av dessa lögner och utredaren har bara skakat på huvudet och bekräftat att hon ljuger. = Fakta = Inte ett antagande.

Vi har ringt runt till varenda myndighet som hon påstår säger si eller så och får samma svar. - Nej det stämmer inte, vi har inte sagt detta.

Du har rätt att tro vad du vill och jag behandlar dig med respekt nog att inte hoppa på dig för allt. Du kan väl respektera mig tillräckligt mycket denna soliga lördag och låta mig få tala från hjärtat utan de konstanta misstroende kommentarerna?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:23:54 följande:
    Det kan ju vara så att mamman ser det som en tragedi att du kommit in i hennes barns liv. För, du vet, "den som sa det den var det". Du kanske inte är så jävla tiptop själv. ;)

Såklart jag inte är det. Skulle dock aldrig medvetet såra en annan människa. Jag håller mig i bakgrunden för att göra situationen mindre konfliktfylld.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:29:11 följande:
    Förmodligen finns där inget att anmäla. För övrigt tror jag att många här påverkas mycket av vad som skrivs i alla dessa styvfamiljstrådar. Man läser här och börjar leta fel i den egna situationen. Och så blossar man upp allt till helt overkliga skalor.

Hehe ja förstår vad du menar. Msn blir smått FL skev men så är inte fallet här. Mamman har lugnat sig nu under utredningen men jag kommer anmäla nästa gång hon tar det överstyr.
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 10:28:17 följande:
    Varför skulle du hoppa på mig? Jag har inte startar tråden och jag har inte hoppat på dig. Bara skrivit att det du tar upp inte är relevant e att vara en oro utan antaganden som rykten på stan. Att ni själva är under utredning är det ni skulle lägga krut på än att försöka hitta motargument mot mamman och smutskasta henne. Då kommer bara utredarna se att det är rena pajkastningen er emellan.

Tråden handlade från början om något helt annat. Du valde att lägga fokus på att ifrågasätta mig istället för att tillföra något relevant och konstruktivt.

Jag har försökt att svara på era frågor. Ofta så lyckas mamman själv visa omgivningen det jag nu berättat för er. Så pajkastning finns det inget behov

av och vi inser att det inte skulle gynna oss i kampen för barnets bästa. För i slutändan handlar det bara om det.

Rykten på stan? Läser du allt jag skriver eller väljer du att blunda för vissa delar? Säger det återigen, till största del handlar det om direkta och egna erfarenheter med mamman.
Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?