Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Pelikan till husdjur-vill ha tryggheten

Det här är en seriös fråga. Och jag vill ha seriösa svar. Jag vill ha en pelikan. Jag tycker djuren är otroligt fina och annorlunda. Jag såg en musikvideo nyss där en kvinna höll om en pelikan och den myste med henne. Så jag blev såhär: jag är en stressad man som bor i Stockholm. Jag jobbar osv och behöver ett djur som jag kan få trygghet hos eftersom min tjej inte ger mig särskilt myclet trygghet. Och jag har alltid gillar pelikaner. Jag undrar om man kan skaffa sån. Varifrån? Är det tillåtet? Är de lämpliga att ha i en lägenet?

• Svar på tråden Pelikan till husdjur-vill ha tryggheten
  • Anonym (Man)
    Anonym (svan) skrev 2014-05-15 23:25:19 följande:
    Hmm du kanske borde prova med en svan istället... om du lyckas hitta Anof så kan hon hjälpa dig med tips om det.... Skämt å sido...

Nej en Pelikan är inget husdjur.... skaffa dig en teddybjörn att krama istället...

Asså jag är inte helt hundra på om det är en pelikan. På videon är det en orange fågel med en lång och S-formad hals. Och den har inte lika låg och stor näbb som pelikanerna jag ser på google. På google är de dessutom vita, och den jag syftar på är orange som sagt
  • Anonym (Man)

Ja men precis! En flamingo!!!!!!! Jag skrev fel helt enkelt. Den är en sådan. Kan man ha en sådan som husdjur om man skaffar den som unge? Den lär väl anpassa sig efter miljön på så sätt. Vad händer med den i värsta fall?

• Anonym (Man)
    Aniiee skrev 2014-05-17 01:01:55 följande:
    Svar, nej... Man får inte ha exotiska djur utan tillstånd.....

Då skaffar jag mig tillstånd då! Jag ska göra det på måndag
  • Anonym (Man)
    Anonym (svan) skrev 2014-05-17 01:12:18 följande:
    Hahaha du kommer inte få tillstånd om du inte har rätt miljö och en lägenhet är INTE rätt miljö..... 

Vad vet du? Jobbar du på djuravdelningen eller? Jag ska ändå ringa och fixa. Brukar få igen, bara man snackar rätt med dem.
Svar på tråden Pelikan till husdjur-vill ha tryggheten