Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Mina barn försvann från skola/förskola!!

Amanda84 skrev 2014-05-14 01:48:07 följande:
    Jag tycker att mycket verkar vara osannolikt i den här historien.

- Att gå hem med en "7-årig skolflicka" är ett konstigt sätt att uttrycka sig på. Förskolepersonal säger knappast så.

- Jag har mycket svårt att tro på att förskolepersonalen tror att någon annan pedagog "checkat ut" barnet. Sådant prickas av på schema och personalen brukar konversera med varandra, speciellt om det är någon annan än föräldern som hämtar.

- Hur kunde 5-åringen veta att "en vän" hade avsikt att hämta honom efter lunch?

- Förskolan måste av föräldrarna få veta vem som skall hämta. Om inte föräldrarna har sagt något så kontaktar personalen föräldrarna innan barnet får lov att gå.

- Personal brukar sällan låta en 7-åring hämta och OM de gör så, har de kontakt med föräldrarna.

- Lärarna borde märkt att två barn plötsligt saknades i skolan mitt under dagen. Hur glömmer man att "följa upp" att två 7-åringar plötsligt saknas under en lektion?

- Det är osannolikt att förskollärare, lärare och fritidspedagoger samma dag råkar missa att pricka av i schemat.

- Polis kontaktas ALLTID efter 10-20 minuter om ett barn försvinner från förskola/skola/fritids. Det är ingenting som man får lov att vänta med i en och en halv timme.

- Att två 7-åringar och en 5-åring åkt flertalet bussar under dagen utan att någon har reagerat är osannolikt.

- En förälder vars barn råkat ut för det här uttrycker sig knappast som att barnen haft ett "busigt beteende."

Hade någon av ovanstående saker inträffat, så hade jag trott på det, men nu när det är så många personer inblandade som allihop har gjort fel samma dag, med samma barn, så har jag ytterst svårt att tro på det TS skriver.

Jepp jag tänkte på de här sakerna också.

Jag jobbar på dagis och har dessutom väldigt svårt att tro att det finns dagis där man släpper i väg barn med små 7 åringar, vi har en åldersgränns på 11 år på dem som får hämta barnen på dagis och jag har svårt att tro att inte de flesta dagis i sverige skulle säga nej till att en 7 åring hämtar barn.

Svar på tråden Mina barn försvann från skola/förskola!!