Mina barn försvann från skola/förskola!!
Hur skulle ni reagerat/agerat??? Vid hämtningen av min 5 årige son på förskolan häromdagen så säger personalen att han gått hem med en 7 årig skolflicka idag. -" han ska inte gå hem med någon" sa jag.!!" -" Men han sa att han skulle hem med en vän imorse och när jag såg honom gå iväg efter lunchen med sin syster och en till flicks så antog jag att någon annan pedagog " checkat ut" honom. " Förskräckt gick jag till skolans lokaler för jag hoppades han skulle vara där med sin syster. När jag kom dit så fann jag heller inte min dottetr och och det visade sig att hon ej varit sedd sedan kl 11! Efter en tid så upptäcktes även att den andre flickan var borta! Jag vart något lättad eftersom jag förstod att de förmodligen rymt av egen vilja men givetvis blir man livrädd av att ej veta vart småttingarna tagit vägen i en stor stad som Stockholm. Lärarna på skolan hade missat att följa upp att min dotter och vännen ej närvarade på lektionen. Sedan hade även fritids missat att göra sin närvarokontroll efter skolans slut. Efter 1 1/2 h letande så kontaktades polisen men exakt då så kom barnen hem självmant. Tack och lov!!! De hade varit på ett riktigt äventyr. De hade tänkt gå hem men då jag ej var hemma den tiden på dagen så ledde det till att de åkt buss ett antal gånger för att ta sig till olika platser. Givetvis ska vi ha möte med rektor för att få klarhet hur tre barn kan försvinna utan att någon märker det. Tänk om jag hämtat vid 17 ! Då hade de kanske varit ute själva jätte länge! Hur skulle ni agerat/reagerat mot ansvariga??? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 23:43 Vill tillägga att detta busiga beteende från barnens sida är något vi aldrig erfarit tidigare. Deras förklaring till smitningen var att de kännt sig orättvist behandlade av någon pedagog och blev besvikna. När de sedan upptäckte att det ej var god lunch så tänkte de att de var bättre att gå hem att äta hos mig som är hemma med bebis. Oturligt nog var jag som tidigare nämnt borta och barnens äventyr som sedan tog fart vill jag inte ens tänka på. Hursomhelst, barn är barn och man måste ju kunna lita på att personalen har koll! Hur ska vi som föräldrar fortsättningsvis kunna lita på personalens omdöme och förmåga att ha uppsikt!? Ps Stora barngrupper och få lärare försvårar även arbetet i dagens skolor och våra barns sökerhet riskeras!