Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

hemma med två barn, hur gör ni?

Jag har aldrig haft det som du. Jag har 16 månader mellan mina äldsta och hade dem hemma tillsammans länge. Jag var hemma på heltid i 3,5 år. Sedan gick de i förskola men aldrig 30 timmar/veckan trots att vi arbetade. Nu är äldsta 6 år och går i förskoleklass = 21 timmar/veckan. Han har inte rätt till fritids. Mellansonen har precis fyllt 5 år och går 12,5 timme/veckan (har rätt till 15 timmar men han vill gå och hämtas samtidigt som storebror) och så är jag hemma med vår yngsta på 10 månader drygt. Vi är ute mycket på dagarna. Svårt att åka iväg dock då äldsta går varje dag i förskoleklass. En hel del aktiviteter på eftermiddagar. Det senaste året har de äldsta haft gymnastik varsin gång i veckan. Båda har tränat konståkning två gånger i veckan och äldsta har haft idrottsskola en gång i veckan. Jag tar alla barnen till alla aktiviteter själv så direkt brist på sysselsättning har vi inte haft. Du behöver ju inte ha henne hemma på heltid. Det finns ju mycket mellan 0-30 timmar . Min nyblivna 5-åring är jättenöjd efter 4 timmar i förskolan under en dag. Däremot hade han nog gärna gått ytterligare en kort dag i veckan. Han går 3 dagar.

Svar på tråden hemma med två barn, hur gör ni?