• Natulcien

Hur skall ja få min 1½ åring att somna i sin säng igen??

1,5-årsåldern är en lite jobbig period för de flesta barn. Den kallas närmandefasen. Ofta behöver de mer närhet då. Låt honom få det han behöver och sova med dig så går det säkert över fortare.

• Natulcien
    gullan83 skrev 2014-05-12 21:53:25 följande:
    nej ja bara tycker det är konstigt då han innan inte velat sova hos mig, han har visat tydligt att han sover bättre i sin egna säng än nära mig, men helt plötsligt är det tvärtom. så bara undrade. ja nekar inte honom att sova hos mig alls, en har bara en 120 säng och han lägger sig gärna på tvären o vill sparka ur mig ur sängen
    Barn är ju föränderliga små individer. Om en sak fungerar en period,så kanske det inte gör det en annan period. Han behöver kanske den här tiden med extra närhet och gos, och sen kanske han vill sova själv igen? Ta det med ro, och se hur det utvecklar sig.
  • Natulcien
    Ciliaja skrev 2014-05-13 09:28:06 följande:
    Konstigt att varje gång de startas en sån här tråd så känner många behov av att ifrågasätta varför han måste sova i egen säng, det var väl inte ens TS fråga? Det är sån hysteri om samsovning. Alla vill inte sova med sitt barn varje natt, man kanske sover bättre om man inte har någon som sparkar och låter hela natten.....
    Är det hysteri kring samsovning? Det har jag aldrig upplevt. Snarare är det så att var och en måste se vad som passar bäst för det egna barnet och sig själv. Jag samsover inte själv. Det gjorde vi bara de två första månaderna av sonens liv, därefter signalerade han inget behov av det.
    Men här står det ju faktiskt i trådstarten att barnet "skriker i panik" om han lämnas ensam i sin säng, och då är ju valet ganska enkelt, tycker du inte?
    Vad är ditt eget råd till TS..? Du gnäller på vad andra svarar, men har inget eget tips att komma med..?
  • Natulcien
    Ciliaja skrev 2014-05-13 11:06:35 följande:
    Svaret är ju alltid samsovning i sånna här trådar, från 20 olika personer. Räcker väl om en har skrivit det, då kan man komma med något annat om man nu ska tipsa.

Nä. Jag har faktiskt inget tips. Men hon har ju fått en hel del tips på samsovning så hon klarar sig nog.
    Så du menar att andra som svarar ska "komma med något annat", men själv har du inget tips alls...?

Okej... Obestämd
  • Natulcien
    Ciliaja skrev 2014-05-13 11:55:43 följande:
    Nä jag menar bara att ser man att massa redan har skrivit samsovning behöver man kanske inte skriva de igen.
    Fast nu var det ju inte så här eftersom vi bara var två som hade svarat öht innan du skrev. Alltså inte "en massa".
Svar på tråden Hur skall ja få min 1½ åring att somna i sin säng igen??