• UniqueSnowflake

Varning för Lekmer.se

milkimi skrev 2014-05-12 19:56:06 följande:
    Jag förstår verkligen inte behovet av att vara så fruktansvärt otrevlig mot andra människor. Företag kan begå misstag så ropa inte hej än! Jag förstår om du valde att agera ut efter du märkt att fakturan fortfarande var kvar.

Detta är ju en av anledningarna till att jag själv kastade in handduken som support på Bonnier. Sura människor som blandade ihop företaget med oss personligen som satt i telefon! 99 % av kunderna hade dessutom fel, vilket gjorde oss mindre sugna på att stryka ett sträck när de betedde sig illa, som vi faktiskt brukade göra trots att de felat.

Ditt problem gäller ju faktura, och är det då konstigt att Klarna har hand om ditt ärende? Du kan ju inte beskylla lekmer för det.
  • UniqueSnowflake
    mini2007 skrev 2014-05-12 23:44:32 följande:
    Milkimi: fast om du sitter på support så representerar du företaget och får "ta" att folk är griniga mot dig om de är griniga på företaget, tycker jag!
    Har själv jobbat inom serviceyrken och med support under många år och var helt på det klara med att det är bara att vända andra kinden till och göra sitt bästa för att kunden ska bli nöjd. Ibland går inte det. Ibland kommer tex personangrepp. Det är naturligtvis inte ok, men man får hitta ett sätt att skaka av sig om man vill jobba med service/support. Faktiskt.
    Bullshit.
    Jag har tidigare lång erfarenhet av kundtjänst. Men det kan jag säga direkt: De som ringer i egenskap av företagare/företagets beställare, är artiga, trevliga, insatta, vet vad de vill ha och försöker bara få allt att fungera smidigt. De som ringer som privatpersoner ställer alla möjliga och omöjliga krav, de ska ha rabatter och de drar av fraktavgiften på sin faktura, ja, samma fraktavgift som VI SJÄLVA får (läs: fick) betala oavkortat.

Men detta gäller bara de värsta. Skulle säga att i den verksamheten/industrin/försäljningsområdet som jag jobbade i var ca 65% av privatpersonerna normalt väldigt rara och trevliga de med.
  • UniqueSnowflake
    Duckan skrev 2014-05-13 11:05:59 följande:
    Tillägger att jag fick båd en och två påminnelser från Klarna innan ärendet löste sig och ingen har väl lust att hamna hos inkasso för en faktura man inte ska betala.
    I mitt fall handlade även om uteblivet paket som heller aldrig kom.
    Men gud!! Det är ju allvarligt. Vad skyllde de på?
  • UniqueSnowflake
    Duckan skrev 2014-05-13 11:11:11 följande:
    Allvarligt vet jag inte smile1.gif , men dotterns födelsedagspresent uteblev i alla fall.
    Jag fick meddelande om att de packat varan och skickat den, men att paketet fastnat på posten och sedan kommit i retur till dem (det var det jag fick en faktura för, returen). Sen kom beskedet att varan var slut i lager och då undrade jag vem som hade fått min vara som var skickad i första omgången och det svarade de aldrig på så jag vet inte, men jag blev besviken och på det kom tjorvet med fakturan och då surade jag ur rejält.
    Det förstår jag. Men då verkar det som att de inte bara har väldigt dåliga rutiner hos Lekmer, utan även dålig kontakt mellan dem och fakturabolaget (Klarna).
Svar på tråden Varning för Lekmer.se