• S E

    Varning för Lekmer.se

    Hej hopp
    Jag har handlat rätt mycket av mina barnkläder via nätet. Jag har handlat på junkyard.se, smilebutiken.se exempelvis och har alltid varit mycket nöjd. Jag handlade nyligen på Lekmer.se och är så otroligt trött på de! Därför vill jag varna andra för at handla hos de. Det mest irriterande är att de inte ens har en kundtjänst att kunna ringa till, utan använder sig fräckt nog av "klarna" som agerar "bulvan"åt de. Det känns som att man handlat av maffian...

    Klistrar in den senare delen av konversationen jag haft med lekmer.se. Den första delen sköttes via de i paketen bifogade returavierna/beställningsavier.

    Notera datumen för mailkorren... xxxxx:ar detaljer för att inte maffian ska hänga mig....

    Ditt kundtjänstärende hos Lekmer.se


    Visa ärende: 72E83399C8 View Case 2014-04-25 17:02:50 Er fråga:
    Jag erhöll l en faktura från er på 79:-. Returavgift! Ni kan inte på fullaste allvar mena att jag först köper varor från er för 2500:-, som innehåller en vara som är uppenbart undermålig (felsydda skor), reklamerar en vara samt anger i min retur att jag önskar BYTA vara- INTE returnera. Sedan får jag mail från er där ni anger att den önskade returvaran tyvärr är slut i lager (fast jag redan beställt den).
    Menar ni att jag dessutom ska betala en returavgift, fast jag inte ens har velat returnera???
    Svar önskas. Jag kommer att höra av mig till ARN om ej svar. Så här får det inte gå till.
    Fakturanr på er fordran är: 4 1404 xxxxxxxxxx
    2014-04-27 20:29:58 Svar på din frågaHej Sofie,
    tack för ditt mail.
    Jag ber om ursäkt för att du fått faktura om 79 kr, jag har nu skrivit ned den och Klarna kommer få den informationen inom kort. Det är självklart inte meningen att du ska betala när du velat byta och vi inte har den produkten i lager.
    Ha en fin kväll!
    Mia Customer Service Lekmer AB Norrbackagatan 47B SE-113 41 Stockholm Sweden Lekmer.se – Allt till alla ungar
    2014-05-12 16:54:07 Er fråga: Hej igen
    Jag har talat med Johan på Klarna kundtjänst som meddelar att fakturan ligger kvar. Jag talade med honom i dag 2014-05-12. Vänligen ta bort den!
    /Sofie
  • Svar på tråden Varning för Lekmer.se
  • La Lola

    Jag har handlat från de flera gånger, utan problem....


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Jacqueline
    La Lola skrev 2014-05-12 18:09:07 följande:

    Jag har handlat från de flera gånger, utan problem....


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Samma här...
  • Radhuspinglan
    La Lola skrev 2014-05-12 18:09:07 följande:
    Jag har handlat från de flera gånger, utan problem....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

    Har du returnerat varor, i samband med ett storköp, och sluppit returkostnaderna?
  • La Lola
    Radhuspinglan skrev 2014-05-12 18:27:34 följande:

    Har du returnerat varor, i samband med ett storköp, och sluppit returkostnaderna?
    Nix.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Radhuspinglan
    La Lola skrev 2014-05-12 18:32:37 följande:
    Nix.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

    Dåså... Då har ni aldrig haft nån beef. Detta handlar ju om något helt annat.
  • La Lola
    Radhuspinglan skrev 2014-05-12 18:36:30 följande:

    Dåså... Då har ni aldrig haft nån beef. Detta handlar ju om något helt annat.
    Exakt. Och att då varna för Lekmer blir ju lite konstigt....
    Då man ju istället specificera vad som kan bli problemet hos de om man gör som Ts.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Astarte

    Måste nog instämma i kritiken. Har fått dåliga varor från Lekmer.se. Det värsta var en cykel för 2000 för föll ihop direkt. Tramporna föll av och handbromsen bröts vid minsta beröring. Kommer inte att handla därifrån mer.


  • milkimi

    Jag förstår verkligen inte behovet av att vara så fruktansvärt otrevlig mot andra människor. Företag kan begå misstag så ropa inte hej än! Jag förstår om du valde att agera ut efter du märkt att fakturan fortfarande var kvar.

    Detta är ju en av anledningarna till att jag själv kastade in handduken som support på Bonnier. Sura människor som blandade ihop företaget med oss personligen som satt i telefon! 99 % av kunderna hade dessutom fel, vilket gjorde oss mindre sugna på att stryka ett sträck när de betedde sig illa, som vi faktiskt brukade göra trots att de felat.

    Ditt problem gäller ju faktura, och är det då konstigt att Klarna har hand om ditt ärende? Du kan ju inte beskylla lekmer för det.

  • UniqueSnowflake
    milkimi skrev 2014-05-12 19:56:06 följande:
    Jag förstår verkligen inte behovet av att vara så fruktansvärt otrevlig mot andra människor. Företag kan begå misstag så ropa inte hej än! Jag förstår om du valde att agera ut efter du märkt att fakturan fortfarande var kvar.

    Detta är ju en av anledningarna till att jag själv kastade in handduken som support på Bonnier. Sura människor som blandade ihop företaget med oss personligen som satt i telefon! 99 % av kunderna hade dessutom fel, vilket gjorde oss mindre sugna på att stryka ett sträck när de betedde sig illa, som vi faktiskt brukade göra trots att de felat.

    Ditt problem gäller ju faktura, och är det då konstigt att Klarna har hand om ditt ärende? Du kan ju inte beskylla lekmer för det.
  • Snällspiken

    Jag har handlat många, många gånger av Lekmer. Det är ett stort, professionellt och helt igenom seriöst företag. Inte en kompis, inte en välgörenhetsinrättning. 

    Väx upp! Och – lär dig en gång för alla att skilja mellan "dem" och "de". 

Svar på tråden Varning för Lekmer.se