• Ciliaja

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

trulle82 skrev 2014-11-24 09:55:05 följande:
    Ammar du på dagarna då också eller du har bytt ut hela mål? Svårt att veta om hon är mätt eller hur mycket hon behöver. Hon verkar gilla mat/gröt väldigt mycket, men det går ändå att amma efteråt. smile1.gif
    Ja ibland märker jag att hon blir "sugen" så då får hon lite. Men de är aldrig direkt efter ett mål.. Eller om vi är iväg å jag inte har tagit med mat. Men jag tycker också det är svårt. Känns som hon kan äta mängder. :)
  • Ciliaja
    SophiaI skrev 2014-11-24 09:33:19 följande:
    Vill inte öka på maten för snabbt och det rekommenderas ju amning/ersättning hela första året. Och för att hon ska få i sig vätska. Så småningom byter vi nog ut ersättning på kvällen mot välling.

Men som sagt, har inte testat flaska än så mina planer kanske går i stöpet :)
    :):)
  • Ciliaja

Min dotter är helnöjd på dagarna. Det är så skönt. Behöver bara byta aktivitet lite då och då :) med tanke på hur de första 4,5 månaderna var så är det guld värt

• Ciliaja

Sienna vägde 7,7 på 6 månsders. Och var 66 lång. :)

• Ciliaja

Sienna har två tänder, ålar bakåt och äter med god aptit. Dock så vaknar hon fortfarande mellan 4-9 ggr varje natt. 7 månader sen vi sov sist. Börjar ta på krafterna. Tur att hon är så söt..... :)

• Ciliaja

Min tjej är 8,5 månad, kryper och ställer sig mot saker. sover fortfarande riktigt dåligt på nätterna. 2 tänder. Vägde senast vid 7,5 månader 8,2 och var 68 kort. Superglad bebis som kan vinka, dansa och vet var lampan är.

• Ciliaja

Min är 9 månader och har 3 i underkäken :) inga uppe

• Ciliaja

Gnälligt värre här hemma nu. Måste vara fler tänder även om jag inte ser så mycket i tandköttet.

Har ni börjat planera 1 års kalas? :)

• Ciliaja

Hur kan våra små bli 1 år snart? Helt galet.

• Ciliaja

Jag vet inte vad vi ska ha i matväg, så svårt, enklast är väl korv och mos med nån sallad men jag vet inte. Du får köpa majskrokar och rån till barnen som inte äter sött, eller några smoothies. :):)

• Ciliaja
    Erika 146 skrev 2015-05-18 05:03:04 följande:

Är det några fler som är gravida med syskon eller i försöka tagen? ð???

Vi väntar ett tag, hon har precis slutat att vakna med 30 min intervaller hela natten så vi behöver återhämta oss lite haha!
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014