trulle82 skrev 2014-07-01 09:56:48 följande:
Var det inte några av er som hade problem med att er lille hade börjat böka vid bröstet när ni ammade? Hur har det gått med det? Min dotter har börjat med det, och tycker det ökar. Precis som att hon tycker efter en liten stund att mjölken inte kommer tillräckligt fort eller nåt. Det händer inte varje gång, men några gånger om dagen. Går det över`?? :D
Tycker att det kan bero på två saker. Antingen kan dem inte komma till ro och då har jag gått till ett rum där det är tyst och släckt ned så det blir lite lugnt.
Eller så tycker dem att det dröjer innan det rinner till och då har jag växlat och bytt bröst och till sist en gång gett ersättning när dem bökat för mycket. Märker att man blir stressad själv av det och det känner dem.
Ciliaja skrev 2014-06-30 21:15:13 följande:
Någon som börjat få in lite rutiner? :)
Idag har det känts jobbigt. Hon har mycket magknip så vi sover bara korta stunder både på natten och dagen och jag kan inte lägga ifrån henne alls så jag får ingenting gjort.
Men hon är helt underbar!
Inga direkta rutiner här heller, utan varierar verkligen från dag till dag men tycker att han vaknar mindre på natten nu på senaste tiden. Ett tag var det varje timme, senaste dagarna har det varit 00, 03, 06! Så bra!
Hur ofta äter era bebisar?