emmapemma4 skrev 2014-06-01 22:05:33 följande:
Imorgon är det tre veckor sedan Sixten kom till oss. En snabb förlossning på ca 3 timmar från första värk till leverans :) Vi njuter här hemma av vårt lilla underverk. Syskonen på 8 och 6 år är stormförtjusta och vill hålla, pussa och kramas mest hela tiden. Tur att de är i skolan en stund på dagarna så att Sixten hinner andas :)
Amningen fungerar bra men hade ont i brösten i början. Mer än vad jag minns att jag hade med de två andra. Smörjde några dagar med bröstvårtskräm och det la sig. Blir dock nojjig om det finns tillräckligt men Sixten går upp i vikt och är nöjd så då borde det ju finnas tillräckligt. Han äter oftast 2-3 gånger per natt (ca 24, 3, och 5) och på dagen kan det vara varannan - var tredje timme.
När han är vaken ligger han ofta i babysittern, i soffan eller i sängen medan jag gör andra sysslor här hemma som att hjälpa de andra barnen med något, plocka ihop, laga mat eller så sitter vi helt enkelt och myser.
Tyngdkänsla i underlivet har jag också. Tycker att det har blivit mer den senaste veckan. Kan bero på att jag varit igång mer. Gått längre promenader, lyft en del tunga lyft och fixat och donat. Men man blir ju orolig att det ska vara något fel. Kniper och hoppas att det ska bli bättre. Har försökt och titta och känna. Det ser helt normalt ut men jag tycker att jag känner något mer framtill än vad jag minns att det gjorde innan men jag är inte helt säker. Har inte tid för efterkontroll förrän mitten av augusti men jag funderar på att ringa bm och fråga. Hur skulle ni ha gjort?
Så lika! Vår lilla william blir tre v idag och syskonen på 8 och snart sex pussar också ihjäl honom. Får passa och säga ifrån när det blir för mycket för han "stackarn". Min lilla pojke har också ätit var annan till var tredje timme. Två nätter varje timme (Puh). Men nu tillbaka till varannan, var tredje timme. Har också nojat mig sedan början och gör det fortfarande på kvällarna när han bara vill snutta, att mjölken inte räcker.